הנאמן של גמול דרש כינוס מחזיקי האג"ח תוך שבוע

לחברה התחייבויות בהיקף של 1.15 מיליארד שקל ; סיימה את 9 החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 179 מיליון שקל

חברת הנאמנות של בנק מזרחי-טפחות , המשמשת כנאמן של אג"ח סדרה א' של גמול , דרשה אתמול (ג') מהחברה, שבשליטת ליאון רקנאטי, לזמן בתוך שבוע אסיפה של מחזיקי האג"ח. מזרחי-טפחות דורש מהחברה, בהתאם להוראות שטר הנאמנות, להתחייב שלא להעביר כל תשלום למעט תשלומים שוטפים עד לסוף החודש. כמו כן נאסר על גמול להקדים פירעון של כל חוב.

בהתאם לכך, הודיעה אתמול גמול על אסיפה שתתקיים ביום שלישי הבא. מטרת האסיפה היא לתת למשקיעים דיווח על מצבה הכספי של החברה, לקבל החלטות לצורך הגנה על זכויות מחזיקי האג"ח ולמנות להם נציגים.

חברת ההחזקות סיימה את תשעת החודשים הראשונים של השנה בהפסד של 179 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-21 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. חלק ניכר מההפסד נובע מהפרשות לירידת ערך של נדל"ן ושל נכסים פיננסיים.

ההון העצמי של החברה נשחק מתחילת השנה ב-54% ל-168 מיליון שקל, ותזרים המזומנים שלילי בהיקף של 42.6 מיליון שקל. התוצאות העגומות הביאו את רואי החשבון של החברה לצרף הערת "עסק חי" לדו"חות הכספיים, המעלים חשש לגבי יכולת החזר החוב שלה. סך ההתחייבויות של גמול השקעות עומד על 1.145 מיליארד שקל.

גמול השקעות פועלת לפריסת הלוואות וגיוס הון ממקורות חיצוניים ומימושים. לפני מספר ימים הודיעה החברה על מכירת חלקה בבית דיור מוגן בנתניה (מג'יק פיוצ'ר). אם תצא העסקה לפועל צפוי רווח הון של כ-32 מיליון שקל. כמו כן, לחברה 130 מיליון שקל בקופה במזומן. בנוסף, לחברה אחזקות בנצבא, תיא תקשורת ומטיס קפיטל.

במסגרת הלחץ על החברה, בנק הפועלים ביצע בחודש שעבר פעולות בחשבונות של גמול באופן חד צדדי, אך גם לאחריהן החברה חייבת לבנק 5.7 מיליון שקל.

גמול פועלת בעיקר בתחום הנדל"ן ועוסקת בייזום בתחום הנדל"ן ובהקמה ושיווק של שכונות מגורים בארץ ובעולם. במקביל, לחברה פעילות השקעה בחברות בתחומי מלונאות, תשתיות, אנרגיה, שוק ההון, קרנות השקעה ופיננסים.

[לאתר אפיקים סולידיים]