דנונה העולמית: גידול דו-ספרתי במכירות המותגים המובילים למרות המיתון

ב-9 החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות דנונה ב-11.5 מיליארד אירו ; 4 המותגים המובילים של הקבוצה הם אקטיביה, אקטימל, דנונינו וויטליניה

המיתון העולמי עדין לא נותן את אותותיו על מכירות קונצרן דנונה העולמית. "אנחנו ממשיכים לרשום גידול דו-ספרתי במכירות 4 המותגים המובילים של הקבוצה (אקטיביה, אקטימל, דנונינו וויטליניה - א"ח). אנחנו לא רואים ירידה במכירות במותגי הבסיס אם כי אנחנו רואים סטגנציה" - אומר נייג'ל קיוז, סגן נשיא המחקר והפיתוח של חברת דנונה העולמית, בהתייחס למשבר הכלכלי העולמי. הדברים נאמרו במסגרת שיחה עם כתבים ישראליים שקיים קיוז בפריז. יצויין כי מכירות 4 המותגים המובילים של מחלבות הקונצרן אחראים לכ-60% מכלל מכירות המחלבות.

מחזור המכירות של דנונה העולמית רשם ב-2007 גידול של 6% והסתכם ב-12.7 מיליארד אירו. מקור 69% מהמחזור (8.8 מיליארד אירו) הוא במחלבות דנונה ו-27.5% (3.5 מיליארד אירו) מהמחזור במכירות המים. פעילות החברה בתחום המזון הרפואי והמזון לתינוקות עומדת על 450 מיליון אירו בשנה ומהווה כ-3.5% בלבד ממחזור הפעילות.

ב-9 החודשים הראשונים של השנה הנוכחית רשמה דנונה גידול של 22.2% במכירות שהסתכמו ב-11.5 מיליארד אירו. במוצרי המחלבה רשמה החברה גידול נמוך יותר (5.8%) ואלה הסתכמו ב-6.6 מיליארד אירו.

דנונה פעילה היום בלמעלה מ-140 מדינות בתחומים השונים שרק ב-110 מתוכן משווקים מוצרי החלב.

היעד הבא: הודו וסין

בשוק היוגורט והמוצרים הפרו-ביוטיים היא נחשבת לשחקנית המובילה בעולם המוכרת יותר מ-4 מיליון יוגורט בשעה ומחזיקה בנתח כספי של 31.6% משוק היוגורט. אבל ככל הנראה, לא די לה בכך. "בכוונתנו להמשיך את ההתפתחות הגיאוגרפית שלנו ויש שתי מדינות שלא נוכל להיעדר מהן - סין והודו. בסין אנחנו כבר פעילים עם מוצרי המחלבה", אומר קיוז. עם זאת, קיוז מבהיר כי עיקר פעילות הקונצרן היא דווקא במדינות מפותחות ש"התועלת שיש לנו להביא בהן גדולה יותר".

קיוז גם דחה את הביקורת על יעילות המשקאות הפרו-ביוטיים. לדבריו, "אנחנו לא רואים ירידה במכירות המשקאות הפרו ביוטיים. מספר המחקרים המדעיים שפורסמו בדבר יעילותם גדל באופן דרמטי".

דנונה העולמית מחזיקה בפעילות בארץ באחזקת מיעוט, וכפי שנחשף ב"גלובס", פנייתה לשטראוס בבקשה להגדיל את אחזקתה עד לשליטה, הושבה ריקם.

מקור כ-450 מיליון שקל ממכירות חטיבת בריאות ואיכות חיים בשטראוס הם במותגי דנונה, ואלה מהווים 51% מכלל מכירות מחלבות שטראוס (לא כולל יטבתה). המותג המוביל הוא יוגורט דנונה לבן, ואחריו אקטימל ואקטיביה. אקטיביה, שנכנס לארץ רק לפני כ-3 שנים, רושם את קצב הצמיחה הגבוה ביותר במכירות, ועומד על כ-20% בשנה. דנונה לבן ודנונה פרי רושמים צמיחה שנתית של 10% במכירות.

מוצרים בלי הפסקה

מנכ"ל חטיבת בריאות ואיכות חיים, מישל בן-וייס, טוען כי דנונה ושטראוס נותנים מענה אמיתי למגמה שהופכת להיות המגמה המרכזית בעולם - הקשר בין איכות המוצרים לבריאות. "אנחנו מאמינים במותג ונמשיך להשקיע בו. דנונה נותן מענה למגמה מרכזית בעולם של איכות ובריאות. אנחנו בפירוש חושבים שבריאות לא יכולה להיות משהו יבש ומשעמם והיא צריכה גם משהו כייפי. שטראוס הוא עדיין מותג הבית, אבל אנחנו לא מוצאים סתירה כי גם שטראוס ודנונה קרובים מאוד במותג ובהוויה", אומר בן-וייס.

* האם תשיקו עוד מוצרים של המותג?

"בפירוש כן. בלי הפסקה".

* יש לשטראוס כוונה להשיק בקרוב את המותג דנקול?

"אני לא יודע כרגע להגיד. מחד, המותג מאוד מצליח בעולם, ובדרך כלל אנחנו נוטים להביא מותגים מצליחים בעולם לארץ. אבל לאור המצב הכלכלי, אנחנו לא בטוחים שזה הזמן המתאים".

* מה בדבר המזון לתינוקות של הקונצרן, תחת המותג בלדינה?

"בשלוש השנים הקרובות נעסוק בתחומי הליבה של הקונצרן והחטיבה, ומוצרים מהסוג האלה אינם חלק מליבת העשייה שלנו. יכול להיות שלימים שטראוס תתפתח לקטגוריות ותחומים נוספים, אבל כרגע זה ממש לא על הפרק".

הכותבת היתה אורחת קבוצת שטראוס בפריז.