מטרידים אתכם ב-SMS? בצרפת יש כבר מספרי חירום למאבק בתופעה

משרד המסחר הצרפתי אוסף את המספרים של המטרידים ויפעיל נגדם סנקציות משפטיות ; הסוף לשיווק האגרסיבי ב-SMS?

"היי חמודה, למה את לא מתקשרת אלי יותר? הנה המספר החדש שלי, לא תתקשרי? XXXX08". מאות אלפי צרפתים עשו את הטעות הפטאלית וחזרו אל המחזר האנונימי - רק כדי לגלות שמדובר בחברות קש שמרוויחות כסף רב מאותה שיחת טלפון, וזאת משום שמספר הטלפון המצורף נמצא מחוץ לגבולות צרפת, או שהחיוב עליו יקר במיוחד.

הפתרון המקורי לתופעה המטרידה, אותו מצאו במשרד המסחר הצרפתי, הוא מספר חירום, 33700, אליו צריך לשלוח את ה-SMS הטורדני. התהליך אמנם מסובך במקצת, אבל רוב הצרפתים ששמעו על הפתרון היצירתי משתפים פעולה בהתלהבות ובשבועיים הראשונים לניסיון המבצע נרשמו 10,000 פניות של צרכנים מוטרדים.

לאחר קבלת ה-SMS, עליו אסור לענות, יש לשלוח אותו בעזרת תפריט "אפשרויות" ומיד אחר כך "העברה" למספר 33700. מספר שניות מאוחר יותר תתקבל במכשיר הסלולרי הודעת SMS שמאשרת את יצירת הקשר וקבלת ה-SMS של הצרכן. ההודעה הזאת תזמין את הלקוח המוטרד לשלוח SMS שני, שיכלול את מספר הטלפון הפיראטי, שצורף להודעה המקורית.

למרות שמדובר במטרד לא קטן, מרבית הצרכנים ששלחו את ה-SMS הראשון, הקפידו גם לשלוח את השני. יש לציין כי השירות לא הושק עדיין רשמית בצרפת ולא נערכו עליו כל פרסומים מוקדמים. הוא צפוי לצאת לדרך באמצע החודש הזה ורק אז יבדקו באמת את יעילותו כמו גם את היענות צרכני הסלולרי בצרפת.

"אנחנו עדיין בתקופת ניסיון, אבל כבר ביום השישי לפעילות נרשמו אצלנו 6,000 פניות" מספר ז'אן-מארי דנז'ו, יו"ר העמותה הצרפתית למפעילים סלולרים (Afom). "זה מראה שהשירות החדש הזה עונה לצרכיהם של הרבה משתמשים".

החברות הסלולריות בצרפת, שנתבעות מאות פעמים בשנה בגלל התופעה הזאת, מקוות שהממשלה תשכיל להפעיל סנקציות משפטיות על הפיראטים החדשים של עולם התקשורת, ואפילו שואפים לסגירת חברות שמפעילות מספרי טלפון הגובים תשלום נוסף ושערורייתי מהצרכן.