בריטיש ישראל במגעים לרכישת קניון גבעתיים מנכסים ובניין לפי שווי של 900 מיליון שקל

הקניון שהוקם ב-2005 כולל שטח מסחרי בהיקף של 22 אלף מ"ר, והפדיון השנתי שלו עמד ב-2007 על 492 מיליון שקל ; נכסים ובניין מכרה לאחרונה את כל זכויותיה בקניון אם המושבות בפ"ת תמורת 98 מיליון שקל

בריטיש ישראל מנהלת מגעים ראשוניים לרכישת אחזקותיה של אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, בקניון גבעתיים, לפי שווי של 700-900 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס".

אי.די.בי מחזיקה בקניון (50%) באמצעות חברת נכסים ובניין , ואילו יתרת המניות (50%) מוחזקות בידי כלל ביטוח , אף היא בשליטת אי.די.בי. בשלב זה לא ברור אם כלל ביטוח תצטרף לעסקה ותמכור את אחזקותיה בקניון. מקור בנכסים ובניין מסר ל"גלובס" כי בריטיש ישראל היא שפנתה לחברה בהצעה לרכוש את המניות.

קניון גבעתיים שהוקם בשנת 2005 כולל שטח מסחרי של 22,000 מ"ר. בקניון פועלים 165 עסקים הכוללים את מרבית הרשתות הקמעונאיות המובילות, לרבות בתי-הקולנוע של תיאטראות ישראל. בנוסף, בקומות העליונות של הקניון פועל סניף של רשת הולמס פלייס וכן משרדים של קופות-החולים השונות.

הפדיון השנתי של חנויות הקניון עמד ב-2007 על 492 מיליון שקל.

פרט לקניון גבעתיים, מחזיקה קבוצת נכסים ובניין גם בקניון-קריית אונו (50%), בשותפות עם אמות השקעות (50%).

לאחרונה מכרה החברה, באמצעות חברה בת, את כל זכויותיה במרכז המסחרי אם המושבות בפתח-תקווה תמורת 98 מיליון שקל לצבי קופרלי, מבעלי רשת חצי חינם.

המרכז המסחרי כולל קומת קרקע מסחרית, שתי קומות משרדים, שתי קומות חניה תת-קרקעית, חניון עילי ושטחי שירות. שטחו הכולל של המרכז הוא 6,733 מ"ר. החברה ציינה כי בעקבות המכירה היא תרשום הפסד נקי של 5.5 מיליון שקל ברבעון הרביעי.

דובר נכסים ובניין הכחיש את הידיעה. תגובת בריטיש ישראל לא התקבלה עד לפרסום הידיעה.