לינק-איט משנה את השם לסופרפיש ומקבלת 5.3 מיליון דולר

במסגרת המהלך החברה תעבור לארה"ב, תגייס הון ולמעשה תהיה מעתה אמריקנית ; החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 5.3 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 11.7 מיליון דולר אחרי הכסף, ו-8 מיליון דולר מאז הקמתה

חברת הסטארט-אפ LinkIt מבצעת שינוי מבני, במסגרתו היא משנה שמה ל-Superfish, עוברת לארה"ב וגם מגייסת הון. החברה השלימה גיוס הון בהיקף של 5.3 מיליון דולר, לפי שווי חברה של 11.7 מיליון דולר אחרי הכסף. מאז הקמתה החברה היא גייסה כ-8 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים ומקסניה, כולל הגיוס הנוכחי.

את לינק-איט הקימו ב-2006 עדי פנחס ומיכאל צ'רטוק במסגרת חממת קסניה, במטרה לפתח אלגוריתמים ופלטפורמת אינטרנט לזיהוי אובייקטים בתמונות ולמציאת תמונות בעלות תכנים דומים. לטכנולוגיה מספר שימושים פוטנציאליים, כמו מציאת מוצרים דומים באתרי מסחר אלקטרוני ועד למציאת אנשים בעלי תווי פנים דומים באתרי היכרויות. הפלטפורמה תוכננה כך שתוכל להתמודד עם עשרות מיליוני תמונות בקטלוגים ובאתרים חברתיים. בימים אלו החברה החלה לספק שירות חיפוש ויזואלי לאתרי קניות מקוונים.

בגיוס ההון הנוכחי הצטרפו לחברה גם קרן הון הסיכון תמיר פישמן-DFJ (Draper Fisher Jurvetson), שהובילה אותו יחד עם קרן DFJ האמריקנית. בנוסף, השקיעה בחברה קרן IVF. במסגרת הגיוס, הוחלט על שינוי השם והמבנה של החברה, כך שהיא למעשה הופכת לחברה אמריקנית.

למשקיעים בחברה יש כנראה אמונה גדולה בטכנולוגיה החדשה. בקסניה מתייחסים להשקעה החדשה כהצפת ערך ובמידה מסוימת של צדק, מאחר שהיא השקיעה בחברה עד כה כ-150 אלף דולר (מלבד ההשקעה מכספי המדען הראשי) והיא מחזיקה בכ-15% ממנה לאחר הגיוס הנוכחי.