מנהל רשות המסים הינחה לאפשר מתן פטור ממס על דיבידנד כנגד הפסדים מני"ע

יהודה נסרדישי התייחס גם לסכסוך העבודה ברשות: "בשבועות האחרונים חלה התקדמות משמעותית בצמצום הפערים בין עמדת האוצר לעובדים, והוצעה לעובדים חבילת הטבות שתיתן מענה לחלק ניכר מדרישותיהם"

על רקע המשבר, מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הינחה את פקידי השומה לאפשר מתן פטור ממס על דיבידנד, כנגד הפסדים מני"ע. כך גילה נסרדישי, בכנס החשבונאות של לשכת רוה"ח הערב בתל אביב.

נסרדישי נענה בכך פנייתו של נשיא לשכת רו"ח לשעבר, רו"ח עופר מנירב, שטען כי פקידי השומה אינם מאפשרים פטור ממס על דיבידנד, כנגד הפסדים מני"ע.

נסרדישי, שהתייחס לשביתת עובדי מס הכנסה הצפויה ביום ב', קרא לעובדים להימנע מהשביתה ולנהוג באחריות. זאת לאור המצב השורר במשק ולאור הירידה המתמשכת הנובעת ממנו בהכנסות ממסים. "אני קורא לעובדים ולהנהגתם לפעול מתוך אחריות. גם אם מדובר בוויתור מסוים וגם אם כל דרישותיהם לא מתממשות, אני מציע להם לשקול בכובד ראש את ההצעות ולא להכניס את אגף מס הכנסה לשביתה שתפגע קשות בפעילות רשות המסים ובראש ובראשונה, בתדמית עובדיה" אמר נסרדישי.

"אני פונה להנהגת העובדים בקריאה לעשות בשעה זו ויתור מסוים. ויתור אינו מעיד על חולשה. ויתור יכול גם להפגין חוזק. תגלו מנהיגות ואל תובילו את האגף לשביתה!", קרא מנהל רשות המסים.

בהתייחסו לסכסוך העבודה לגופו, אמר נסרדישי, כי בשבועות האחרונים חלה התקדמות משמעותית בצמצום הפערים בין עמדת האוצר לעובדים והוצעה לעובדים חבילת הטבות שתיתן מענה לחלק ניכר מדרישותיהם.

נסרדישי ציין עוד, כי מן המפורסמות היא שיש מצוקת כוח אדם ברשות המסים, ואולם זהו אחד הגופים היחידים בשירות המדינה שקיבל בתקציב 2009 תגבור משמעותי של עובדים חדשים: כ-200 משרות נוספות שיופנו ברובן לגיוס מבקרי חשבונות, חוקרים ומפקחי מס הכנסה, וחלקם לצרכים הנוספים, לרבות הטיפול במס הכנסה שלילי .

לדבריו, הוא פועל מול הנהלת האוצר לצורך השלמת החסר ותגבור כוח האדם. לאור זאת, לדבריו, "אין מקום לכך שהוועד או גורמי חוץ אחרים- כגון לשכות מייצגים- יעסקו או יפעלו בנושא".