הרבה חברים ברשת, עכשיו צריך להרוויח: Inter8ing מייצרת פלטפורמה שיווקית על בסיס התוכן ברשתות חברתיות

אלי סוויד, מנכ"ל החברה: "השוק מבין שחייבים ליצור מודל הכנסות יציב יותר עבור רשתות חברתיות, ואנחנו מציעים את הנוסחה הנכונה"

מספר המשתמשים ברשתות חברתיות ממשיך לצבור תאוצה, אולם השאלה שמטרידה את היזמים העוסקים בתחום היא אם אפשר לייצר מזה הכנסות. העובדה שהתשובה על שאלה זו אינה ברורה, עשויה להשפיע על עתידו של הטרנד החברתי. חברת Inter8ing, שהקים ב-2008 אלי סוויד (המשמש כמנכ"ל), סבורה כי בידה התשובה המתאימה לתרגום של רשתות חברתיות לכסף.

"הניסיון של פייסבוק הוכיח שמודל ה-CPM (עלות פר חשיפה, נ',פ') אינו אפקטיבי עבור רשתות חברתיות", מסביר סוויד. "השוק מבין שחייבים ליצור מודל הכנסות יציב יותר ואנחנו מציעים את הנוסחה הנכונה". לשם כך, החברה מפתחת מערכת שמדרגת תוכן עצמאי ברשתות חברתיות ובאתרי היכרויות, ועל בסיס הדירוג הזה היא מייצרת פלטפורמה שיווקית ליצירת הכנסות.

סוויד, שבעבר הקים את המיזם Heke לשיווק אוכל פלסטיני ברשת, טוען כי השירות של החברה מייצר מחויבות אצל המשתמשים לדירוג התכנים. "אנחנו עורכים בין המשתמשים תחרות תקופתית, ומבקשים מהם להצביע עבור אנשים שנחשבים למובילי דעה ברשתות חברתיות, ובעתיד גם עבור בלוגרים, באמצעות האינטרנט, סרטון וידיאו או הודעת SMS. אנחנו לא מתיימרים לדרג תכנים אלא לדרג את הפופולריות של מייצרי התכנים. התוצר של המערכת הוא מספר גדול של מובילי דעה, שמתוגמלים כספית", אומר סוויד.

שלמה וולפמן, ממייסדי סטארהום, הוא יו"ר החברה, שגייסה לאחרונה כחצי מיליון דולר מסטארט-אפ פקטורי, שמלווה חברות סטארט-אפ צעירות. כעת, נמצאת החברה בסבב גיוס נוסף של עד 2 מיליון דולר, ולהערכת סוויד, החברה תגיע לרווחיות בעוד כשנה.

- מה המודל העסקי?

סוויד: "היות ותהליך ההצבעה מצריך רישום למערכת וביצוע מטלות, הוא מאפשר גם לייצר ממנו הכנסות, מלבד מחוייבות מצד המשתמשים. לכן, עיקר הפוטנציאל טמון ביצירת פלטפורמה שיווקית מודרנית שיודעת לנצל את הפן החברתי במטרה לפרסם ולשווק". כך, משווקים ישלמו עבור האצת החדירה של מוצר או טרנד בקרב מובילי הדעה שמגלה הפלטפורמה, כאשר ההכנסות ייגזרו על בסיס מודל ה-CPA (עלות פר רכישה).

הכנסות נוספות יכולות להגיע לחברה מצפייה בפרסומות המשולבות בקטע וידיאו שלפני אקט ההצבעה, משימוש בפלטפורמה לצורך ביצוע סקרי שוק, ואף מהודעות SMS. "אנשים מוכנים לשלם עבור SMS, אפילו שההצבעה באינטרנט היא בחינם, והם מוכנים לתת פרטים מלאים על עצמם ולענות על סקרים מקוונים", מסביר סוויד.

על מנת להוכיח את היתכנות המודל, הריצה החברה ניסוי בישראל, שמספר המשתמשים בו הגיע לכ-30 אלף איש, והיו כ-150 אלף הצבעות מדי חודש. סוויד מכוון גבוה יותר. "אנחנו מעוניינים ליצור מודל עסקי בסדרי גודל של הרשתות החברתיות הגדולות בעולם".

בהתאם לכך, השיקה החברה את השירות בספטמבר, כשעיקר המאמצים הופנו לרשת החברתית Bebo, ורוב המשתמשים מגיעים מבריטניה ומאוסטרליה. "אנחנו מצפים שהקבוצה הזו תתפשט למדינות נוספות, ושנגיע לעשרות אלפי משתמשים בעולם בתוך חודשיים. זאת בעיקר בשל היכולת שלנו ליצור מחוייבות אצל המצביעים, אשר דומה לדינמיקה שנוצרת בתוכניות ריאליטי בטלוויזיה".