ג'נרל מוטורס תפטר 2,000 עובדים; "קריסתם של 3 יצרני הרכב הגדולים תביא לאסון"

כך אמר בארני פרנק, יו"ר הועדה לשירותים פיננסים של הקונגרס, שדנה בבקשתן של יצרניות הרכב הגדולות - ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר - לקבל חבילת סיוע בהיקף של 34 מיליארד דולר

"קריסתם של שלושת יצרני הרכב הגדולים תביא לאסון", כך אמר האיום בארני פרנק, יו"ר הועדה לשירותים פיננסים של הקונגרס. הועדה דנה בימים אלה בבקשתן של יצרניות הרכב הגדולות, ג'נרל מוטורס , פורד מוטורס וקרייזלר לקבל חבילת סיוע בהיקף של 34 מיליארד דולר. בנתיים, ג'נרל מוטורס הכריזה כי בתחילת שנת 2009, בכוונתה לפטר 2,000 עובדים השייכים לאיגוד העובדים של החברה.

הועדה לשירותים פיננסים של הקונגרס מתחקרת היום את המנכ"לים של יצרניות הרכב הגדולות באשר לבקשת הסיוע והסיבות שקירבו את החברות לפשיטת רגל. אתמול (ה') הודיע המנכ"ל של GM, כי הוא מקבל על עצמו את התנאים הקשוחים שמכתיב לו הממשל וזאת כדי לזכות בכספי תוכנית החילוץ הנחוצים לחברות להמשך קיומן השוטף. ליצרניות הרכב נדרש כיום סכום מינימלי של 34 מיליארד דולר על מנת לשרוד את השנה הקרובה.

נזכיר כי אתמול סוכנות דירוג האשראי S&P חתכה את דירוג האשראי של ג'נרל מוטורס לרמת "אג"ח הזבל" - הנמוכה ביותר שיש, ואמרה כי היצרנית מדטרויט צפויה להמיר את חובה במחירי הפסד משמעותיים, מהלך שלמעשה יוביל אותה לחדלות פרעון לדעת סוכנות הדירוג.

הדירוג החדש שנתנה הסוכנות לאשראי העסקי של GM הוא "CC" לעומת דירוג קודם של "+CCC" , זאת לאחר ששלשום (ד') חתכה סוכנות הדירוג מודי'ס את הדירוג גם ל-GM וגם לקרייזלר ל-"Ca" לעומת "Caa2". הדירוג החדש של מודי'ס מצוי רק שתי מדרגות מעל רמת ה"Default" המעיד על אי יכולת פרעון.