המשבר בענף הרכב העולמי מכה בפורמולה 1: יצרנית הרכב היפנית הונדה החליטה להפסיק את השקעותיה בסבב המירוצים היוקרתי בעקבות קיצוץ רוחבי של 13% בהוצאות. המשמעות הישירה היא הפסקת הזרמה בהיקף של 20 מיליון יאן (216 מיליון דולר) לקבוצת בראקלי האנגלית שבבעלות קונצרן הרכב השני בגודלו ביפן. הונדה תעמיד ככל הנראה את קבוצת בראקלי, ששוויה מוערך בכ-1.6 מיליארד דולר, למכירה. במקביל הודיעה הונדה שלא תסתפק יותר מנועים לקבוצות אחרות בסבב בשל עלויות הפיתוח הגדולות.
"המהלך של הונדה ממחיש עד כמה קשה מצבה של תעשיית הרכב העולמית", אמר היום קוג'י אנדו, אנליסט חברת קרדיט סוויס בטוקיו. "סביר להניח שקבוצות אחרות בפורמולה 1 ינהגו כמו הונדה, ופני הסבב ישתנו בעתיד ללא הכר".
הקשיים העיקריים של הונדה נובעים מהאטה במכירות בארה"ב, האזור המכניס ביותר של החברה שאחראי על 32% ממכירותיה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.