שינויים בצמרת נענע 10: המנכ"ל זאב חספר מסיים את תפקידו; ימונה לסמנכ"ל ניו-מדיה בערוץ 10

חספר ישוב לערוך את תוכנית החדשות "היום שהיה" בערוץ 10 - תפקיד אותו מילא לפני שמונה למנכ"ל האתר

בנענע10 נמשך אי-השקט: מנכ"ל נענע 10, זאב חספר, יעזוב את תפקידו בסוף החודש, כך נודע ל"גלובס". כל זאת, כחמישה חודשים בלבד לאחר השקת הפורטל החדש של נענע 10, בעיצוב חדש של מעצב האתרים נוויל ברודי.

עוד נודע ל"גלובס" כי כבר לפני 3 שבועות הודיע חספר כי הוא מעוניין לסיים את תפקידו ומנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי, הציע לו תפקיד בערוץ 10. במסגרת התפקיד, חספר יהיה אחראי על ההתנהלות של ערוץ 10 מול האתר, ולפיתוח תחום הסלולר, במטרה למקסם את הסינרגיה שבין ערוץ הטלוויזיה ואתר האינטרנט.

חספר הגיע לתפקיד מנכ"ל האתר לאחר שערך את תוכנית החדשות "היום שהיה" בערוץ 10, שם נחשב לאיש של מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10 לשעבר. כיום, שנה וחצי בלבד בפלטפורמה המקוונת, יחזור חספר למדיום הטלוויזיוני, ויערוך שוב את "היום שהיה", לצד התפקיד החדש.

חספר אמר בתגובה: "עם תום שלב ההקמה וההשקה של האתר החדש ועם סיום הכנת תוכנית העבודה ל- 2009, אני חוזר הביתה לערוץ 10. משם אמשיך לתמוך בנענע10 ולחזק את הסינגריה בין כל המסכים: טלוויזיה, מחשב וסלולרי. אני גם שמח לשוב ולשתף פעולה עם גיא זוהר, באחת התוכניות המשובחות בטלווזיה בישראל."

במכתב שחספר אמור היה לשלוח לעובדים בשבוע הבא הוא אומר כי "היו אלה 18 חודשים מרתקים, קשים, יצירתיים, יצריים. יש עוד ה-מ-ו-ן עבודה לפנינו, שעיקרה להמשיך לממש את ההבטחה שלנו לגולשים: נענע10 כאתר המציב את הגולש במרכז. בקרוב מאוד נסיים רשמית את שלב ההשקה המחודשת של האתר תוך כדי השקת שיפורים רבים - על סמך תובנות ותגובות של הגולשים שלנו. נסיים גם את הכנת תוכנית העבודה לשנת 2009 אשר אמורה להתמודד עם סביבה כלכלית לא פשוטה תוך כדי המשך פיתוח האתר".

חספר צפוי לעזוב את התפקיד בסוף החודש, וההודעה על מחליפו עתידה להתקבל בימים הקרובים. מדברי חספר לעובדים עולה כי המנכ"ל החדש יהיה בעל אורייינטציה מסחרית מובהקת, מה שעשוי לסייע לאתר לנווט בתקופה הכלכלית הקשה, ולהתמקד באפשרות להגדיל את ההכנסות.

על פי ההערכות, נענע 10 צפוי לסיים את 2008 בהפסדים של כ-20 מיליון, בעקבות השקה יקרה במיוחד של האתר, בעלות של מיליוני שקלים, שכללו גם מיליון שקל לכיסו של ברודי.

השקת האתר עוררה ביקורת קשה בקרב הגולשים, שהתקשו להסתגל לעיצוב האפור של האתר, לניווט החדש שהוצע להם, ולבעיות הטכנולוגיות שליוו אותו. כעת שוקדים באתר על עיצובו מחדש, בהתאם לפידבקים שהתקבלו מהגולשים, כמו גם לשינוי הרקע של האתר.

כזכור, כשבוע בלבד לאחר ההשקה, 10% מעובדי החברה פוטרו ומשכורות חברי ההנהלה קוצצו, וכיום מעסיק האתר כ-150 עובדים. על רקע המשבר הפיננסי וחששות ממיתון, סביר כי בנענע10 יבוצעו פיטורים נוספים, כמו גם באתרי אינטרנט אחרים שיצטרכו להתאים את עצמם למצב הכלכלי החדש, ולירידה בהכנסות מפרסום מקוון.

לפי סקר TIM לחודש אוקטובר, רשם אתר נענע 10 חשיפה של 29.9% לעומת 32.5% בספטמבר. יש לציין כי הביקורות הקשות להם זכה האתר לא באו לידי ביטוי מלא בסקרי TIM האחרונים, שם הצליח האתר לשמור על יציבות יחסית, בהשוואה לגלי הביקורת הקשים, אולם המבחן האמיתי של נענע10 טמון בחודשים הקרובים, עם השקת מקו, האתר החדש של "קשת", והעובדה שהאתר אמור לסיים את שלב הבטא שלו בשבועות הקרובים.