האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.12% ל-3.986 שקלים

כלכלני אגוד: חסרה למשקיעים אחדות שלטונית שתילחם במשבר יחדיו, כמו בארה"ב ובאירופה ; לידר שוקי הון: ציפיות האינפלציה בשוק האג"ח מגלמות אינפלציה שלילית בשנה הקרובה, אינפלציה של 0.6% 4 שנים קדימה

היום, כבכול יום ראשון, לא מתקיים מסחר במט"ח. האופציות על הדולר משקפות לו התחזקות של 0.125% לרמה של 3.986 שקלים, בפתיחת שבוע המסחר. שערו היציג של הדולר נקבע ביום שישי האחרון על 3.981 שקלים, לאחר שהוסיף כ-0.43% לערכו.

"תנודתיות, תנודתיות, תנודתיות. זוהי מילת המפתח המאפיינת בתקופה האחרונה את השווקים בישראל ובעולם. מדי בקרים, ימים של עליות חדות מתחלפים בירידות והמאבק העיקש בין המוכרים לקונים ממשיך. עם זאת, ראוי לציין כי בשונה משבועות עברו, בהם הכיוון הכללי היה למטה, כיום נראה כי קיימת כניסה מהוססת עדיין של משקיעי ערך אל המניות שנסחרות במחירים זולים משמעותית הסטורית". כך כותבים כלכלני בנק אגוד בסקירתם השבועית.

אמנם, הם מוסיפים, אנו עדיין לא רואים את הכניסה המאסיבית של המשקיעים אל שוק המניות ולהערכתנו, ייקח עוד הרבה זמן, שבועות, חודשים עד שנתחיל לראות את הקונים. כמו כן, הכלכלנים סבורים כי בישראל חסרה למשקיעים אחדות שלטונית שתלחם במשבר יחדיו, כמו בארה"ב ובאירופה.

אשר לאינפלציה, באגוד צופים כי מדד נובמבר יהיה שלילי, ברמה של 0.6% וגם בדצמבר צפוי מדד שלילי, של 0.2%.

ולגבי שוק המט"ח, כלכלני אגוד מציינים כי גם בשבוע שחלף המשיך הדולר להתנדנד סביב רמות 4-3.88 שקלים לדולר. לדבריהם, הסיבה ליציבות היחסית של המטבע האמריקני סביב רמה זו הינה הודעתו של בנק ישראל על המשך רכישת הדולר והגדלת יתרות המט"ח של ישראל בדולר מ-40 מיליארד דולר ל-44 מיליארד דולר. בנוסף, שצף הנתונים הכלכליים השליליים שפוקדים את ארה"ב מדי שבוע. מנגד, המשבר שהגיע באופן רשמי לשוק המקומי, פוגע בדו"חות החברות ובנתוני המאקרו בישראל ואלו נותנים דחיפה למטבע האמריקני.

אשר לשבוע הקרוב, תמיכה קרובה שוכנת ב-3.85 שקלים לדולר ורחוקה יותר ב-3.75 שקלים. התנגדות קיימת ברמה ה-4.03 שקלים לדולר.

[לאתר המט"ח]

לידר שוקי הון: צפויים מדדים שליליים עד פברואר

הגירעון התקציבי בחודש נובמבר הסתכם ב-1.2 מיליארד שקל. הגירעון צפוי לעמוד ביעד השנה, אך עלול להגיע ל-5% תוצר בשנת 2009. כך מציינים כלכלני לידר שוקי הון בסקירתם השבועית.

האפיקים הארוכים עשו מהלך משמעותי בשבועות האחרונים, שחרים בפרט, על רקע חשש מאג"ח קונצרני ומניות. בלידר שוקי הון צופים כי המגמה תימשך גם השבוע, בשל ירידה נוספת במחירי הנפט והסחורות וציפיות למדדים שליליים. עד פברואר, הם אומרים, צפויים מדדים שליליים.

עוד מציינים הכלכלנים כי ציפיות האינפלציה בשוק האג"ח מגלמות אינפלציה שלילית בשנה הקרובה, אינפלציה של 0.6% 4 שנים קדימה ואינפלציה של 1.6% 7 שנים קדימה. לדבריהם, ציפיות כה נמוכות מקנות עדיפות לאפיקים הצמודים בטווחים הבינוניים-ארוכים. בנוסף, עודף פדיון בחודשים הקרובים תומך בארוכים, אך קיים חשש לעלייה בגירעון.

[לאתר אפיקים סולידיים]