עו"ד אלדד כורש: שיתוף-פעולה בין גופים מוסדיים לגבי הסדרים לפרעון אג"ח - אינו בעייתי

לדבריו, "בימים אלה במיוחד - כשהצורך בשיתופי-פעולה עשוי להיות קיומי הן למנפיק האג"ח והן לגופים המוסדיים - ראוי לנקוט בפרשנות שתאפשר שיתופי-פעולה מהסוג האמור ללא מגבלה"

"גילוי הדעת של רשות ההגבלים העסקיים, המאפשר שיתוף-פעולה בין גופים מוסדיים לגבי הסדרים לפרעון אג"ח - לא רק שאינו מקל, אלא יוצר החמרה משמעותית ביחס למצב החוקי". כך טוען עו"ד אלדד כורש, שותף במשרד עוה"ד עמית, פולק, מטלון, ויועץ בתחום הגבלים עסקיים לחברות וגפים רבים, בהם התאחדות התעשיינים.

לטענת כורש, חוק ההגבלים העסקיים אינו אוסר שיתוף-פעולה מסוג זה. לדבריו, שיתוף-פעולה בין משקיעים מוסדיים לצורך גביית חובות נעדר קיום של כבילה, ואין בו פגיעה בתחרות. לדברי כורש, "מרגע שהם קנו אותה איגרת חוב - הם הפכו אינהרנטית שותפי-גורל ביחס אליה, והטלת איסור רטרוקאטיבי על מימוש זכויותיהם אלה הינו בגדר פגיעה של ממש".

לדבריו, "שיתוף-פעולה לצורך התמודדות עם תעודות התחייבות כושלות כשלעצמו אינו אסור על-פי החוק, והניסיון לצמצם שיתופי-פעולה מסוג זה אינו עולה בקנה אחד עם לשון החוק".

כורש טוען, כי חוק ההגבלים העסקיים לא אוסר על חילופי מידע כשלעצמם, כך שאין אחיזה ל"נטייתה המוסרתית של רשות הגבלים עסקיים להתייחס לכל אינטראקציה בין מתחרים כאל הסדר כובל, בשל אותו חשש ערטילאי מ'זליגה', 'שולחן עגול', או 'אפקט מצנן תחרות'".

לדברי כורש, "גם אם יש מספר פרשנויות, הרי שבימים אלה במיוחד - כשהצורך בשיתופי-פעולה עשוי להיות קיומי הן למנפיק האג"ח והן לגופים המוסדיים - ראוי לנקוט בפרשנות שתאפשר שיתופי-פעולה מהסוג האמור ללא מגבלה".