השוד הגדול בתולדות צרפת: שודדים נמלטו עם תכשיטים שערכם יותר מ-85 מיליון אירו

שניים מהשודדים היו מחופשים לנשים, וכל הארבעה הכירו את שמות העובדים במקום וידעו גם להצביע על הכספות הסודיות בחנות ולדרוש את תכולתן

חלונות הראווה הנוצצים של חנות הארי ווינסטון, בשדרון מונטאן ברובע השמיני בפריז, היו ריקים מיהלומים ביום שישי בבוקר. זה לא מפתיע, לאור העובדה שיום לפני כן, שלושים דקות אחרי השעה חמש אחר הצהרים, נכנסו ארבעה אנשים חמושים לחנות ורוקנו אותה מיהלומים בשוד שמוגדר בצרפת כמושלם.

הם יצאו מהמקום עם תכשיטים ויהלומים בשווי שנכון לכתיבת שורות אלה עומד על 85 מיליון אירו. סכום לא מבוטל, שהופך את השוד הזה לשובר כל שיא ומוכתר כשוד הגדול ביותר בהיסטוריה של צרפת.

שניים מהשודדים היו מחופשים לנשים וכל הארבעה הכירו את שמות העובדים במקום וידעו גם להצביע על הכספות הסודיות בחנות ולדרוש את תכולתן. חנות הארי ווינסטון בפריז משתרעת על מספר קומות. בקומת הכניסה והקבלה נמצאים שני שולחנות, שעליהם ניצבים הקטלוגים של החברה וממולם גרם מדרגות שמוביל לקומה שבה חדרי תצוגה פרטיים.

במקום מוצבים אנשי ביטחון רבים ובמרחק של פחות ממאה מטרים מהחנות יש אפילו תחנת משטרה. אבל כל זה לא הפריע לשודדים לצאת מהמקום רבע שעה מאוחר יותר עם תכשיטים ויהלומים יקרים מבלי לפגוע באף אחד מ-15 האנשים שהיו עדים לשוד הזה, עובדי המקום ולקוחות.

היחידה המשטרתית לחקירה של מעשי שוד (BRP) הגיעה למקום והחלה מיידית בבדיקה של מצלמות האבטחה ושל מערכת האזעקה. אבל גם היחידה המנוסה הזאת הודתה בסוף השבוע האחרון שאין לה קצה חוט היכן להתחיל לחפש אחר היהלומים. הם מאמינים שמדובר בשודדים צרפתים, או ממזרח-אירופה.

לפני שנה בוצע באותו מקום שוד דומה. אז נשדדו מהארי ווינסטון יהלומים בשווי 10 מיליון אירו. החברה פרסמה בעיתון צרפתי מודעה והציעה פרס למי שימסור לה מידע על השוד, אלא שעד היום לא התקבלה כל תגובה.

הארי ווינסטון היא חברת תכשיטים מהיוקרתיות בעולם, שמקושרת למשפחות נסיכות באירופה ובאמירויות. זה המקום שבו הדוכס מווסטמינסטר עורך את קניותיו, ופה גם קנה ריצ'ארד ברטון את יהלום 61 הקראט לאליזבת טיילור.