ביהמ"ש: פרסום תמונות של אורחים בחתונה אינו פוגע בפרטיותם

דחה תביעה שהגישה אורחת שהשתתפה בחתונתו של ננסי ברנדס נגד סלון הכלות אושידה בטענה לפגיעה בפרטיותה, זאת לאחר שהסלון פירסם בדף שלו באתר "מתחתנים ברשת" את תמונתה רוקדת בחתונה

בית משפט השלום בתל-אביב דחה תביעה שהגישה אורחת שהשתתפה בחתונתם של ננסי ברנדס ובת-זוגו, נגד סלון הכלות אושידה, בטענה לפגיעה בפרטיותה. זאת, לאחר שהסלון פירסם בדף הפרסום שלו באתר "מתחתנים ברשת" את תמונתה רוקדת בחתונה.

לפני 6 שנים נישאו ננסי ברנדס וצ'רסלה קוסטאן ב"סטואה" שבקיבוץ געש. ליאת שרצר, שהשתתפה בחתונה, נדהמה לגלות ב-2007 כי בדף הפרסום של "אושידה" מפורסמת תמונתה, מבלי שניתנה רשותה. האתר הסיר את התמונה מיד כשהתקבלה דרישתה, ושרצר החליטה לתבוע באמצעות עו"ד שאול שרצר את הסלון ואת המעצבת הראשית, ריבה סמירה, ובעלה הרצל.

מנוגד להגיון

השופטת אביגיל כהן קבעה כי "התביעה דנן היא דוגמה לניצול לרעה של המערכת המשפטית, והיא דוגמה קלאסית לשיטת 'מצליח'". זאת, משום שפרסום דמותה של שרצר לא נעשה למטרת רווח, ובכל מקרה דמותה שימשה רק רקע לדמותה של הכלה ולשמלתה. "איש לא יקנה שמלת כלה של 'אושידה' רק כיוון שהוא התרשם עמוקות מדמותה של התובעת או של האורחים האחרים, המופיעים בתמונה מאחורי הכלה".

עוד קבעה כי אין בפרסום פוטנציאל השפלה או לעג. כהן קיבלה את טענת הנתבעים, שיוצגו על-ידי עו"ד רזיאל גסלר, לפיה "כאשר מדובר בפרסום תמונתו של אורח בחתונה, כאשר בעלי השמחה מסכימים לצילום ולפרסום - אזי קיימת הסכמה מכללא של האורח לפרסום תמונתו".

היא הוסיפה כי "קבלת התביעה בנימוק של הפרת הפרטיות תוביל לתוצאה אבסורדית, לפיה כל פרסום צילום של קבוצת אנשים ברבים יחוייב בהסכמה מראש של כל אדם ואדם המופיע בתמונה. כך, למשל, חתן וכלה שימצאו לנכון לפרסם תמונות מחתונתם באתר אינטרנט או בחנותו של הצלם - יצטרכו לקבל אישור מכל אורח ואורח בחתונה שמופיע ברקע כל תמונה ותמונה. פרשנות כזו מנוגדת לחוק ולהיגיון".

לבסוף ציינה השופטת כי העובדה שהתמונה הוסרה מהאתר לדרישת התובעת אינה מהווה הודעה כי הפרסום היה שלא כדין. (ת.א. 47047/07).