אחרית הימים: פלאש נטוורקס ויוניפיר לקראת מיזוג

מסימני התקופה: שתי חברות מקומיות בולטות מתמזגות ; מסתמן: הן לא יהיו האחרונות להתאחד

סוף-סוף זה קורה. שתי חברות סטארט-אפ ישראליות בולטות מבצעות מהלכים מיזוג ביניהן, מתוך כוונה להצליח להתחרות יותר באגרסיביות ואולי גם להגיע לקו הגמר הנדרש להצפת שווי על-ידי חברה בתחום הטלקום בימינו. הכוונה היא לחברות פלאש נטוורקס וליוניפיר, שחתמו בסוף השבוע על הצהרת כוונות למיזוג תוך החלפת מניות, כאשר זה אמור להתבצע בתוך כחודש. במסגרת המהלך תמוזג פעילות יוניפיר לתוך פלאש לפי שווי של עשרות מיליוני דולרים. משתי החברות לא נמסרה תגובה.

פלאש נטוורקס ויוניפיר פועלות שתיהן באותו השוק. בין שתי החברות, שהוקמו ב-1996 וב-2000, בהתאמה, יש הרבה נקודות דמיון במשך שנות קיומן: בשתיהן חלפה תקופה ארוכה מאז נוסדו, שתיהן גייסו 40-50 מיליון דולר, שתיהן עברו שינוי ארגוני ואסטרטגי שכלל רכישה, ושתיהן פונות לשוק הטלקום עם פתרונות המיועדים למפעילים הסלולריים כדי לשפר את חוויית המשתמש.

ההיסטוריה של יוניפיר היא אינטנסיבית יותר. החברה נוסדה תחת השם Cash-U, ושינתה את שמה ואת המיקוד העסקי שלה לאחר שרכשה את חברת Niragongo בשנת 2004. המוצרים של יוניפיר מאפשרים לספקי השירותים הסלולריים לשפר ולגוון את השירותים שמציעים ללקוחות. החברה גייסה כ-40 מיליון דולר מהקרנות פיטנגו, כרמל, גריילוק, אינטל קפיטל וארגוקווסט.

פלאש, שאמורה להיות הממזגת בעסקה הנוכחית, כלומר זו שתבלע לתוכה את יוניפיר, עברה את המיזוג הקודם בשנת 2003 עם חברת Adjungo Networks. החברה מספקת פתרונות דומים לאלו של יוניפיר תחת ההגדרה של שיפור איכות הניסיון של הלקוח בחיבור לאינטרנט באמצעות הטלפון נייד. פלאש, אותה מנהל ליעם גלין, גייסה בשנות קיומה כ-46 מיליון דולר מהקרנות אוורגרין, אתגר, HarbourVest, גיזה וקונקורד.

שתי החברות הצליחו יחסית בשנתיים האחרונות, אלא שהתקופה הנוכחית סיימה כנראה את האידיליה. מול החברות ניצבת כיום תחרות מצד ענקיות המחשוב, כגון יבמ, HP ואורקל מצד אחד וסיסקו וספקיות ציוד טלקום נוספות מצד שני. זהו צעד המיזוג הראשון בתחום. אולם ישנן עוד מספר חברות ישראליות בולטות שפונות לעולם הטלקום, דוגמת פונטיס, סאלטיק וגם אמובי ואינפוג'ין, שזכו במקום הראשון והשני כחברות המבטיחות של "גלובס" ל-2008-2009. כך שייתכן שזו לא הפעם האחרונה שנראה מיזוג בתחום הפתרונות לעולם הערך המוסף לסלולר.