החברים בפייסבוק יכולים להידבק: הווירוס קובפייס מופץ ברשת

הווירוס משתמש במערכת המסרים של הרשת החברתית כדי להפיץ עצמו, ולאחר מכן מנסה לאתר ולגנוב מידע רגיש דוגמת פרטי כרטיס אשראי מהמחשב בו הוא נמצא

120 מיליון המשתמשים הרשומים באתר הרשת החברתית פייסבוק נמצאים על הכוונת של וירוס חדש שנקרא "קובפייס". הווירוס משתמש במערכת המסרים של הרשת החברתית כדי להפיץ עצמו, ולאחר מכן מנסה לאתר ולגנוב מידע רגיש דוגמת פרטי כרטיס אשראי מהמחשב בו הוא נמצא.

"מספר וירוסים נוספים ניסו להשתמש באופן דומה בפלטפורמה של פייסבוק כדי להתפשט, אך אחוז המשתמשים שאכן נדבקו בווירוסים הללו הוא מזערי", מסר דובר פייסבוק, בארי שניט.

בחברת אבטחת המידע MacAfee אומרים כי וירוסים המופצים באמצעות רשתות חברתיות הופכים לאיום ממשי על המשתמשים ברשת, בדומה לווירוסים המופצים באמצעות דואר אלקטרוני.

הווירוס "קובפייס" מופץ באמצעות שליחת מסר ממחשב נגוע אל מחשב של אדם המופיע ברשימת חברי הפייסבוק של הגולש. המסר מכיל קישור אל אתר ממנו ניתן להוריד מה שנראה כעדכון לנגן ה-Flash של Adobe. אם הגולש מתפתה ומוריד את התוכנה, מחשבו הופך להיות נגוע בווירוס, שגולש עצמאית לאתרים נגועים באמצעות שימוש במנועי החיפוש של גוגל, יאהו, MSN ודומיהם.

במקאפי הודיעו ביום ד' האחרון כי הם גילו שהווירוס משתמש בפייסבוק כפלטפורמה להתפשטות. "אנשים נוטים לבטוח בהודעות שהם מקבלים מחבריהם בפייסבוק, מתוך הנחה שכדי לשלוח אותם אתה צריך להתחבר לאתר באמצעות שם משתמש וסיסמה, הם לא מתארים לעצמם שההגנה הזו אינה מספקת", אמר מומחה לאבטחת מידע ממעבדות האבטחה של FaceTime.

בפייסבוק הודיעו לכל משתמשיהם למחוק כל הודעה מעוררת חשד שהם מקבלים באמצעות האתר והעלו עמוד אינטרנט עם הנחיות לטיהור מחשבים נגועים בכתובת www.facebook.com/security. ב-MacAfee טרם הצליחו לאתר את יוצרי הווירוס.