אלווריון תקצץ 11% מכוח העבודה שלה - תפטר 110 עובדים ברחבי העולם

שכר הבכירים בחברה יופחת ; הצעדים צפויים לחסוך לחברה הוצאות שנתיות בסך כ-15 מיליון דולר

אלווריון הודיעה על קיצוץ 11% ממצבת כח האדם. החברה דיווחה לפני דקות אחדות לרשות ניירות-ערך האמריקנית (ה-SEC) על תוכנית לקיצוץ בהוצאות, ממנה עולה כי תפטר 110 עובדים ברחבי העולם. אלווריון, המספקת מערכות תקשורת אלחוטיות בפס רחב ומתמקדת בטכנולוגיית ה-WiMAX, מעסיקה כ-1,000 עובדים, כך שמדובר בקיצוץ של 11% מכוח העבודה.

על פי התוכנית, שכר הבכירים בחברה יופחת. הצעדים צפויים לחסוך לחברה הוצאות שנתיות בסך כ-15 מיליון דולר. מטרת התוכנית של אלווריון היא "לשמור על רווחיות בהאטה כלכלית עולמית, תוך שמירה על היכולת להמשיך ולצמוח - אם התנאים העסקיים יתמכו בצמיחה", לשון הודעת החברה.

אלווריון מצפה להטמיע את התוכנית עד סוף 2008, ותרשום בשל כך הוצאה חד-פעמית של 3 מיליון דולר, אשר לא הייתה כלולה בתחזיות שניפקה החברה לתוצאותיה הכספיתו ברבעון זה, עם פרסום הדו"חות לרבעון השלישי.

תחזית ההכנסות לרבעון הבא נמוכה משל השוק - אלווריון מצפה להכנסות של 70-78 מיליון דולר בעוד שתחזית השוק היא ל-80.6 מיליון דולר. בכך יסתכמו ההכנסות השנתיות ב-281.2-289.2 מיליון דולר, צמיחה של 18.8%-22.2% לעומת 2007. תחזית הרווח Non-GAAP לרבעון הרביעי היא ל-0-7 סנט למניה (עד 4.5 מיליון דולר), כשתחזית השוק זהה לרף העליון של תחזית החברה. בשנה כולה יסתכם הרווח Non-GAAP ב-6.8-11.3 מיליון דולר.

תחזית הרווח Non-GAAP לרבעון הרביעי, כפי שציינה אותה במועד פרסום הדו"חות לרבעון השלישי, היא ל-0-7 סנט למניה (עד 4.5 מיליון דולר), כשתחזית השוק זהה לרף העליון של תחזית החברה. בשנה כולה יסתכם הרווח Non-GAAP ב-6.8-11.3 מיליון דולר.

בחזרה להודעתה של החברה, הרי שצביקה פרידמן, הנשיא והמנכ"ל, מצוטט באומרו כי "על מנת להבטיח יעילות תפעולית מירבית, ביצענו החלטה קשה לקצץ במצבת כח האדם תוך שאנחנו מכוונים לצמיחה ב-2009", נכתב. "העובדים שלנו הם נכס יקר לחברה, כך שאנחנו פועלים כאן בחוסר רצון", הוסיף.

עוד עולה מדבריו של פרידמן, כי כי אלווריון לא חוותה ביטולים או דחיות של הזמנות ברבעון הנוכחי, אולם נצפתה הארכה של מחזורי המכירות, והחברה מודעת להשפעה האפשרית של האקלים הכלכלי על ההחלטה על הוצאות כספיות הקשורות בטכנולוגיית ה-WiMax. לכן, מתעתדת אלווריון להתמקד במכירות למה שפרידמן כינה כ"מתפעלים חזקים וממומנים היטב".

אלווריון נסחרת בבורסה בתל-אביב, שם היא נמנית עם מדד ת"א-100, ובנאסד"ק, ברשימת ה-Global Market. שווי השוק הכולל של אלווריון מסתכם ב-930.5 מיליון שקל, מאחר והמניה איבדה 57.6% מערכה מתחילת השנה בבורסה המקומית.

אלווריוןאלווריון