התקבל ערעור המדינה: גן האירועים פוקט בשרון ייהרס כבר ביום א' הקרוב

בעלי המקום, שהודו והורשעו בהקמת מבנים ללא היתר בנייה ושימוש בקרקע חקלאית לייעוד אחר, חויבו להרוס את המבנים - אלא שכרגיל במקרים כאלה, בתי המשפט האריכו כמה וכמה פעמים את מועד קיום הצווים

בית המשפט המחוזי מרכז קיבל את ערעור המדינה על החלטת בית משפט השלום בכפר-סבא להאריך את מועד ביצוע צווי ההריסה גן האירועים "פוקט אירועים בטבע" שבמושב כפר-הס בשרון עד לסוף מארס 2009, והורה כי בעלי הגן יהרסו אותו כבר ביום א' הקרוב. אם לא יעשו כן, תוכל המדינה לעשות כן על חשבונם.

מאיר עזורי ושמעון ביטון, בעלי המקום, הודו והורשעו בהקמת מבנים ללא היתר בנייה, שימוש במקרקעין בניגוד לתב"ע ושימוש בקרקע חקלאית לייעוד אחר. כחלק מעונשם במסגרת הסדר הטיעון הם חויבו להרוס את המבנים, והוצא צו הפסקת שימוש בהם. אלא שכרגיל במקרים כאלה, בתי המשפט האריכו כמה וכמה פעמים את מועד קיום הצווים, כדי לאפשר להם לנסות ולהכשיר את הבנייה הלא חוקית והשימוש החורג.

השופטת ניצה מימון-שעשוע האריכה את מועד כניסת הצווים עד למארס 2009 כדי לא לפגוע באירועים שכבר הוזמנו. אלא שבמסגרת מלחמת המדינה בגני האירועים הלא חוקיים הנחה עו"ד ציון אילוז מהמחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות את התובעת מטעם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז, עו"ד יעל מרמור, לערער על ההחלטה, למרות שהארכת המועד להריסה היתה לפרק זמן קצר יחסית של 8 חודשים.

השופט מאיר יפרח קבע כי הענקת האורכה לא היתה מוצדקת, משום שמדובר בגן בלתי חוקי הפועל משנת 2002, ושקיבל במשך השנים אורכות חוזרות ונשנות. יפרח קבע כי אין סיכוי ריאלי שהגן יקבל היתר בנייה בתוך זמן סביר. כן דחה את הטענה כי יש להתחשב בזוגות שהזמינו אירועים בהסתמך על החלטת שופטת השלום.

לדבריו, על הגן ומפעיליו היה "להימנע מנטילת התחייבות לעריכת אירועים במקום עד שיחלוף המועד להגשת הערעור". יפרח הצר על כך שחלפו למעלה מ-41 חודשים ממתן הצווים ועד ביצועם. (עפ"א 9264-10-08).