הטריביון הגיש בקשה רשמית לפשיטת-רגל: לתאגיד המדיה חובות של 13 מיליארד דולר

(עדכון) - המניה צוללת ב-94.1% בניו-יורק ; הקונגלומרט של סל זל, המוציא לאור של "שיקגו טריביון" ו"לוס אנג'לס טיימס", עשוי שלא לעמוד בפירעון הלוואה של 512 מיליון דולר ; זל בראיון בלעדי למגזין G: כן אדוני המו"ל

עכשיו זה רשמי: חברת העיתונות והשידורים טריביון (סימול: TXA) הגישה בקשה לפשיטת-רגל. לתאגיד המדיה חובות של 13 מיליארד דולר. החברה ביקשה הגנה מפני נושיה (צ'פטר 11 לחוק פשיטות-הרגל).

הטריביון, חברת ההוצאה לאור הפרטית של "שיקגו טריביון" ו"לוס אנג'לס טיימס", שכרה בימים האחרונים את בנק ההשקעות לזאר כיועץ פיננסי ויועץ משפטי לקראת ההליכה האפשרית אל בית המשפט לפשיטות רגל. ה"ניו יורק טיימס" דיווח שטריביון שכרה יועצים, כולל את לזאר ואת סידני אוסטין, אחד ממשרדי עורכי הדין הוותיקים שלה. אף אחד מהנזכרים לא השיב אתמול (א') לפניות סוכנות הידיעות "רויטרס" לקבלת תגובה.

הגשת הבקשה בוצעה הבוקר בבית המשפט לפשיטות רגל בדאלוור. ההגנה מפני נושים עשויה לספק בידי הטריביון שהות מספקת כדי לגייס כספים באמצעות מכירת נכסים בתנאי שוק האשראי הדוחקים. השלכה נוספת של המהלך היא יצירת לחץ על הנושים שיקלו על יעדי גביית החוב שלהם - אולי בתמורה לשיעורי ריבית גבוהים יותר על החוב - בדומה למצב במוציאות לאור אחרות.

"החוב של טריביון היה כה יוצא דופן בהיקפו וכה חסר פרפורציה לתזרים המזומנים ביחס לחברות אחרות בענף כך שהוא בלט בחריגותו יותר מאשר הוא מהווה דוגמא לענף כולו", מציין היום (ב') אנליסט המדיה קן דוקטור מ-Outsell.

מניית התאגיד נסחרת בבורסה בניו-יורק בשעה זו כשהיא צונחת ב-94.1%. שווי השוק שלה עומד על 60.48 מיליון דולר. מתחילת 2008 ועד יום המסחר הנוכחי צללה המניה ב-60.1%.

לכודה בסבך ההלוואות

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח שטריביון נקלעה למצוקה מאז דצמבר לפני שנה, כאשר איל הנדל"ן סם זל הוביל עסקה ממונפת מאוד להשתלטות פרטית עליה. לפי הג'ורנל, תזרים המזומנים של טריביון עלול לא להספיק למימון תשלומי הריבית שלה השנה, בסך מיליארד דולר, והחברה צריכה לפרוע חוב של 512 מיליון דולר ביוני הקרוב.

אחת הדאגות הבוערות ביותר של טריביון היא שהחברה צפויה להפר את תנאי החובות שלה, שמגבילים את יכולתה ללוות עד סוף השנה הנוכחית לסכום של פי-תשעה מתוך סך הרווח המתואם שלה.

זל מנסה לממש נכסים

טריביון דיווחה בנובמבר על הפסד של 124 מיליון דולר מפעילות מתמשכת ברבעון השלישי, מול רווח של 84 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה. הכנסותיה של החברה פחתו ברבעון ב-10% למיליארד דולר.

טריביון, שלקחה על עצמה חוב בסך כ-13 מיליארד דולר, כאשר היא הפכה מחברה ציבורית לפרטית בשנה שעברה במסגרת העסקה שאירגן סם זל, שמכר לפני כן את חברת הנדל"ן הענקית הפרטית שהיתה לו. זל מנסה גם למכור נכסים אחרים שלו, כמו מועדון הבייסבול שיקגו קאבס כדי לפרוע חובות. החברה כבר מכרה את העיתון "ניוזדיי" בלונג איילנד, ניו יורק, לחברת כייבלוויז'ן סיסטמס.