לבקשת לאומי: הוטל עיקול זמני על נכסיו של מיקי פרידמן, מנכ"ל לאומי בריטניה המושעה

הבנק ביקש את הצו להבטחת פסק הדין שיינתן בתביעה שהגיש נגד פרידמן, המואשם בגניבה בידי מורשה של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של הבנק בארץ בשנים 2005-2007, בהן שימש כמנהלו

לבקשת בנק לאומי ובמעמד צד אחד, בית המשפט המחוזי בתל-אביב הוציא צו עיקול זמני עד לסך של 23 מיליון שקל על כלל נכסיו וזכויותיו של מיקי פרידמן, המנכ"ל המושעה של בנק לאומי בריטניה.

הבנק ביקש את הצו להבטחת פסק הדין שיינתן בתביעה שהגיש נגד פרידמן, המואשם בגניבה בידי מורשה של כ-30 מיליון שקל מהסניף המרכזי של הבנק בארץ בשנים 2005-2007, בהן שימש כמנהלו.

בכתב התביעה שהגיש הבנק נגד פרידמן במקביל לבקשת צו העיקול נאמר, כי מדובר בעובד בכיר שביצע מעשה מעילה חמור באמצעות העמדת אשראים בסך עשרות מיליוני שקלים שלא כדין ללקוחות הבנק, תוך חריגה מהותית מכללי הבנק וקבלת טובות הנאה אישיות במיליוני שקלים.

פרידמן אינו מואשם בנטילת כל כספי הגניבה לעצמו, אלא בכך שבעצם מתן ההלוואות שלא כדין הוא גנב עבור אחרים. בחשבון הבנק שלו נמצאו כ-3 מיליון שקל, שבגינם הוא יואשם באחזקת רכוש החשוד כגנוב, אלא אם יוכיח מה מקור הכסף. בנוסף, מיוחסות לו עבירות של קבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות, מירמה והפרת אמונים ועבירות מנהלים בתאגיד. ההחלטה הסופית כפופה לשימוע שייערך לו.

הבנק טען כי העיקול הזמני נדרש, כיוון שקיים חשש סביר שלא ניתן יהיה לממש את פסק הדין שיינתן נגד פרידמן. זאת, בשל ההיקף הקטן של נכסיו, אותם לא יהסס פרידמן להבריח, למשל לחשבונות בנק שהוא מחזיק באנגליה. לבקשת הבנק, הוציא ביהמ"ש צו האוסר על פרידמן לבצע כל העברות בחשבונות בנק אלה.

בבקשת העיקול טען עוד הבנק, כי יתרות הזכות של פרידמן בחשבונות הבנק בישראל שבבעלותו עומדות על כ-4 מיליון שקל. לדבריו, ברור כי סך הנכסים העומדים לרשות פרידמן ושהבנק יוכל לשים את ידו עליהם, אינו צפוי להספיק לתשלום סכום התביעה.

עוד ציין הבנק כי כנגד חלק מהלקוחות המעורבים בפרשה הוגשו תביעות כספיות, וכי הוא זכאי לפיצוי מפרידמן על מלוא נזקיו. פרידמן טרם הגיש כתב הגנה. (ת.א. 2258/08).