סטארט-אפים ירוקים מישראל מעניינים גם את הפנסיונרים של האו"ם

"בשלב זה אין בשוק מספיק הון כדי לענות על הביקושים של סבבי השקעות שעורכות חברות איכותיות", אמר ל"גלובס" אנדרו פסקו, שותף בכיר במשרד עורכי-הדין גולנבוק אייזמן

הזדמנויות השקעה בחברות קלינטק ישראליות משכו מאות משקיעים פוטנציאליים לכנס ירוק שנערך בשבוע שעבר במרכז סיטיגרופ שבמנהטן. "בשלב זה אין בשוק מספיק הון כדי לענות על הביקושים של סבבי השקעות שעורכות חברות איכותיות", אמר ל"גלובס" אנדרו פסקו, שותף בכיר במשרד עורכי-הדין גולנבוק אייזמן, אחד ממארגני הכנס.

גופי השקעה אמריקניים ואירופיים לקחו חלק באירוע ובכללם יחידה של סיטיגרופ להשקעות אלטרנטביות, קרדיט סוויס, דויטשה בנק, Earth Capital Partners, קבוצת טכנולוגיות המים של ג'נרל אלקטריק, גולדמן זאקס, מריל לינץ', וגם קרן הפנסיה של עובדי האו"ם, אחת מהמוסדיות הגדולות בעולם, שהחלה לגלות עניין בההשקעות בישראל.

אלכס קאפלון, אף הוא ממשרד גולנבוק אייזמן, אמר כי נערכו 15 פגישות בין משקיעים פוטנציאליים לבין נציגי החברות הישראליות וכי נציג קבוצת טכנולוגיות המים של ג'נרל אלקטריק ביקש עותקים של כל הפרזנטציות. הישראליות שהשתתפו בכנס היו 3G Solar, קרן אקווה-אגרו, ביו-פטרו-קלין, BrightSource אנרג'י, CQM, הליו-פוקוס, IQWind, מיה מקבוצת אריסון, פאואר אלקטרוניקס ונירוסופט.

אנדרו דה פאס, ראש קבוצת Equity Party בסיטיגרופ, אמר בכנס כי ההסכמה בקהיליית המשקיעים המתמחים באנרגיות ירוקות היא שהממשל החדש בארה"ב, בראשות ברק אובמה, ישקיע במיזמי קלינטק וייתן בכך את הטון למשקיעים פרטיים.

סם נטאפוף, יועץ השקעות של מושל מדינת ניו-יורק, אמר כי מדיניות המדינה היא להשקיע ולעודד השקעות בטכנולוגיות ירוקות, לרבות בחברות קלינטק ישראליות שנחשבות מובילות בתחום, לדבריו. הכנס נערך בחסות סיטיגרופ, משרד עורכי-הדין גולנבוק אייזמן, נציגויות משרדי האוצר והתמ"ת בניו-יורק, מרקו פולו פרטנרס ופלטיניום.