חיסול פלילי בנתניה: מקורב למשפחת הפשע אבוטבול נורה למוות תוך כדי נסיעה

ההרוג, נתי אוחיון, מוכר למשטרה ונשוי לשירלי אבוטבול, אחותו של פרנסואה אבוטבול ; במשטרה חושדים כי שוב מדובר בחיסול חשבונות בעולם התחתון ; אמש נעצר נסים אלפרון בחשד כי תכנן לנקום על חיסול אחיו יעקב

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

שוב חיסול פלילי בלב נתניה: נתי אוחיון, תושב העיר בן 27, חוסל הערב (ב') ביריות בלב העיר, בשעה שנהג ברכבו. אוחיון, המוכר למשטרה, נשוי לשירלי אבוטבול, אחותו של פרנסואה ובתו של פליקס אבוטבול, ראש משפחת הפשע. אדם אחר שהיה עמו ברכב, רמי מימון, נפצע בינוני ופונה לבית-החולים לניאדו בעיר.

במקום התפתחה מריבה בין בני משפחת אבוטבול, וכעת בודקים במשטרה בין היתר האם מדובר בסכסוך פנימי או בסכסוך עם המשפחה היריבה בעיר - משפחת שירזי.

לפני הרצח שהו אוחיון ומימון בביתו של ברוך זוארץ, שמשמש כ"חייל" בארגון הפשיעה של משפחת אבוטבול, ודנו ככל הנראה בענייני עסקים. ההערכה במשטרה היא כי אוחיון נקלע למה שמכנים בעולם התחתון "כיפה אדומה": כאשר שב למכוניתו הוא נורה ברכבו 10 כדורים, איבד שליטה על ההגה, התנגש בחומת בטון ואיבד את הכרתו. בדרך לבית-החולים מת אוחיון מפצעיו.

משפחת אבוטבול הגיעה לזירת האירוע בהרכב מלא, ביניהם גם העבריין המוכר פרנסואה אבוטבול. בזמן שהשוטרים ואנשי זק"א אספו את הראיות, התאספו במקום שכנים ומקורבים לנרצח ופרצו בזעקות שבר. "הוא התחתן רק לפני חודש", סיפר אחד השכנים שהגיע לזירה, והוסיף כי "בחתונה היו אלף אנשים, בהלוויה מחר יהיו אלפיים".

טרור מבפנים

במשטרה רואים את החיסול בחומרה רבה, ומציינים כי הפעם - רק במזל אף אחד אחר לא נפגע. "האירוע התרחש סמוך ל-19:00 בערב. שני תושבי העיר נסעו ברכב, ונורו לעברם יריות. כתוצאה מהירי נהרג תושב נתניה, ופונה אדם נוסף במצב בינוני עד קשה לבית החולים לניאדו. אנחנו עדיין בראשיתה של החקירה, אוספים ראיות ועדויות", אמר מפקד משטרת נתניה רון גירטנר. במשטרה מעריכים כי החיסול התבצע על רקע מאבקי כוחות ושליטה בעיר.

בעקבות החיסול אמר הערב ח"כ אביגדור ליברמן: "במקום ש-5 פושעים יפחדו לצאת מהבית, הם גורמים ל-100 אלף איש להישאר בבית. ההנהגה צריכה להפסיק למצמץ מול הפשע, ולהבין שהפשע מבפנים מסכן אותנו לא פחות מהטרור מבחוץ".

מנסים לסגור חשבון

כזכור, העבריין יעקב אלפרון חוסל לפני פחות מחודש בלב תל-אביב. מטען נפץ שהוטמן במכונית השכורה בה נהג התפוצץ, הרג אותו ופצע עוד שני עוברי אורח תמימים באורח קל-בינוני.

אמש (א') עצרה המשטרה את העבריין נסים אלפרון ועוד 19 אנשים בזמן שישבו בבית-קפה ברמת-גן, וזאת לאחר שבאופנוע ששייך לאחד מהם נמצא אקדח מוכן לפעולה. ביחידה המרכזית של המשטרה חושדים כי אלפרון תכנן לנקום על חיסול אחיו יעקב לפני כשבועיים וחצי. לפני כשבוע עצרה המשטרה את העבריין עמיר מולנר ו-17 מאנשיו, לאחר שנמצא אקדח עם משתיק קול בחצר הבית שבו שהו. במשטרה חושדים כי שתי הכנופיות ניסו לפגוע זו בזו.