לאומי דורש פירעון מיידי של 5 מיליון שקל מגמול השקעות; יקזז את החוב מפקדונות החברה ויקפיא אותם עד לסילוק החוב

הבנק אף הודיע לחברה כי הוא דרש ממלון מיראז' בע"מ, חברה בת של החברה, פרעון מיידי של חלק מהאשראי שהועמד לה - 5 מיליון שקל ; אתמול קיבלה גמול נדל"ן מכתב דומה מהבנק שרואה "עילה לדרוש את סילוק יתרת האשראי של כ-132 מיליון שקל

בהמשך להודעתה מאתמול, חברת גמול השקעות , שבשליטת ליאון רקנאטי, הודיעה הערב (ב') לבורסה, כי קיבלה היום מכתב נוסף מבנק לאומי , המודיע לה כי נוכח ההרעה במצב החברה ובעסקיה, ונוכח העובדה כי החברה לא העמידה לבנק בטחונות לסילוק האשראי שהועמד לה על ידי הבנק, החליט הבנק לדרוש פרעון מיידי של יתרת האשראי שהועמד לחברה על ידי הבנק, שמסתמת בכ-5 מיליון שקל.

אתמול קיבלה החברה הבת של גמול, גמול נדל"ן, מכתב דומה מהבנק בו הוא חושש מסיכון לאי-החזר האשראי שהעמיד לחברה, או אשראי שיועמד לטובתה, וכי לדעת הבנק הנסיבות האמורות מקנות לבנק "עילה לדרוש את סילוק יתרת האשראי הבלתי מסולקת העומדת על סך של כ-132 מיליון שקל".

בהודעה מהיום, הבנק פונה לחברה האם - גמול השקעות, בחשש כי לא תוכל לעמוד בהתחייבותיה כלפיו, ומבקש פירעון מיידי של חובותיה כלפיו, ובעצם מפעיל את ה"עילה לדרוש את סילוק יתרת החוב", עליה כתב במכתב אתמול.

במכתב מהיום, הבנק אף הודיע לחברה כי הוא דרש ממלון מיראז' בע"מ, חברה בת של החברה, פרעון מיידי של חלק מהאשראי שהועמד לה, בסך של 5 מיליון שקל. כמו במכתב מאתמול, הבנק רואה בגמול השקעות, ערבה לחובות והתחייבויות החברה הבת שלה, ולפיכך דורש מהחברה פרעון מיידי של יתרת האשראי הבלתי מסולקת בחשבון מלון מיראז'.

יתר על כן, הבנק הודיע לגמול השקעות, כי בכוונתו לממש את זכויותיו כלפיה, בין היתר בדרך של קיזוז הסכומים האמורים מפקדונות שיש לחברה בחשבונותיה בבנק, וכי הפקדונות בחשבונות החברה מעוכבים על ידי הבנק עד לסילוק החוב.

מגמול נמסר כי בשלב זה בוחנת החברה את הודעת הבנק ומשמעויותיה.