שוק המעצבים, הגרסה הסינית

לראשונה יוצאת משלחת של 10 חברות עיצוב ישראליות להונג-קונג, להשתתף בתערוכה מסחרית גדולה שתיפתח מחר ומיועדת לשוק הסיני. מכון הייצוא, שהשקיע בתערוכה מיליון שקל, גילה את יתרונות העיצוב כחול-לבן,חגית פלג-רותם פרויקט מיוחד

העיצוב הישראלי הוא אחד הסודות השמורים בארץ. בישראל פועלת "תעשיית עיצוב" ברמה גבוהה, המגלגלת על-פי הערכות לפחות 60 מיליון דולר בשנה ומספקת שירותים לחברות בארץ ובעולם, בתחום העיצוב התעשייתי, בניית מותגים ותקשורת חזותית, עיצוב לאינטרנט ופיתוח חדשנות.

עד כה היו הפריצות העסקיות של מעצבים ישראלים לחו"ל קשורות ליזמות פרטית, של המעצבים עצמם או של לקוחותיהם, צרכני העיצוב. כעת זיהה את הפוטנציאל גם מכון הייצוא במשרד התמ"ת, שהחליט להשקיע בקידומו ממש כמו בתעשיות הביומד, ההיי-טק והתקשורת הישראלית.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", בתערוכת Inno Design Tech Expo HK 08 שתיפתח מחר (ד') בהונג-קונג, יציגו לראשונה 10 חברות ישראליות, ממובילות ענף העיצוב המקומי. בנוסף, תציג קהילת המעצבים הישראלית "מפגן כוח" של כ-100 פריטים מתוך תערוכות "עוצב בישראל" של השנתיים האחרונות. מכון הייצוא משקיע בתערוכה מיליון שקל, ומצהיר בכך על ההכרה בפוטנציאל של העיצוב כענף ייצוא.

הכרה זו היא חלק מטרנד עולמי של סיווג "התעשיות הקריאטיביות" כמנוע צמיחה כלכלי. גם בתקופת משבר, ההשקעה בעיצוב נחשבת לנמוכה יחסית, ומניבה ערכים מוספים למוצרים ולחברות, ביניהם ערכי איכות, חדשנות ויוקרה, שעליהם ניתן לגבות פרמיית מחיר, לזכות ביתרון תחרותי ולשפר קשרי לקוחות.

לדברי אביטל שרף, שמונתה ב-2007 למנהלת ענף עיצוב במכון הייצוא, העיצוב הישראלי יכול להציב תחרות ראויה לחברות בשוק הבינלאומי. מחירי העיצוב בישראל נמוכים פי 2.5 מארה"ב ופי 5 ויותר מאירופה. היקף עסקה ממוצעת לעיצוב בארץ נע בין 15 ל-30 אלף דולר, ועסקאות גדולות יכולות להגיע גם ל-50-100 אלף דולר. בענף פועלים בעיקר משרדי עיצוב קטנים ובינוניים, המעסיקים 2-5 עובדים, והמשרדים הגדולים מעסיקים בין 10 ל-40 מעצבים. לדברי דפנה שטרנפלד, מנהלת חטיבת מוצרי צריכה במכון הייצוא, "הונג-קונג תהווה נקודת זינוק לחברות העיצוב באסיה".

"גלובס" מציג את עשר חברות העיצוב שמציגות בהונג-קונג.

Open

"עיצוב יהיה מוביל החדשנות והבידול העסקי ב-20 השנים הבאות"

"המילה עיצוב זקוקה למיתוג מחדש, היא נמצאת בשימוש נפוץ מדי", אומר סער פרידמן, מבעלי Open. "עיצוב הוא הכלי שבעזרתו אנחנו פותרים בעיות ואני מאמין שהוא יהיה מוביל החדשנות והבידול העסקי ב-20 השנים הבאות".

את חברת Open הקימו בשנת 2000 פרידמן ושותפו אייל כ"ץ. עם עבודותיה המוכרות נמנה פרויקט המיתוג של רשת AM:PM, שהפך אותה מרשת פיצוציות לאושיית מרכולים אורבנית, וסייע לאקזיט המוצלח. החברה פועלת בתל-אביב ומעסיקה 20 עובדים. היקף הפעילות השנתית שלה מוערך ב-16 מיליון שקל. את היקף ההשקעה בתערוכה מעריך פרידמן בכ-70 אלף שקל (כולל ימי עבודה והוצאות נלוות).

"Open מתמחה ב'חוויית מותג טוטאלית', משלב האסטרטגיה ועד לפרטים הכי קטנים של סידור החנות ונראות המותג. החברה מתמקדת בפרויקטים קמעונאיים רחבי טווח", אומר פרידמן. בהונג-קונג תציג Open את עבודת המיתוג והחדירה לשוק הישראלי שנעשתה עבור Hisense, חברת אלקטרוניקה מובילה בסין (בשווי 7 מיליארד דולר). בעקבות הצלחת המהלך הזמינה Hisense עבודת מיתוג למדינות נוספות, בהן טורקיה, רוסיה וברזיל.

לצד Hisense יוצג פרויקט נוסף, של מיתוג רשת פלאפל לשוק האמריקני: "זה פרויקט שמלמדים היום במינהל עסקים ב-NYU, כקייס סטאדי למיתוג 'לפי הספר'. הוא כולל את ניכוס קטגוריית האוכל הצמחוני לפלאפל, ובניית המותג החל מהעבודה עם האדריכל, חוויית הסניף, הכלים, הנראות ואריזות המזון.

אף על פי שיש לחברה כבר "רגל בפנים" בשוק הסיני, פרידמן מציין כי הציפיות מהתערוכה הן למגע ראשוני בלבד, שעשוי להניב עבודה בעתיד. "אני בא לראות וללמוד. לזכותה של אביטל (שרף) ייאמר, שמלכתחילה נבחרו להציג בתערוכה חברות עם בסיס כלכלי איתן - שיכולות לתחזק גם קשר ארוך עם לקוחות פוטנציאליים". *

השקעה בתערוכה

70 אלף שקל

עבודות בתערוכה

AM:PM, רשת פלאפל לשוק האמריקני, הייסנס

ברוך נאה קריאייטיב ברנדינג

"עד כה השתמשנו בשוק הסיני כיצרנים וכספקים, כעת השוק הזה הוא הזדמנות למצוא לקוחות"

ברוך נאה קריאייטיב ברנדינג היא החברה הגדולה בשוק הישראלי המתמחה בעיצוב תקשורת חזותית ומיתוג. החברה עובדת עם חברות ענק בשוק המזון ומוצרי הצריכה, וחתומה בין היתר על פרויקטים כמו המיתוג של נטוויז'ן ויופלה של תנובה. את החברה הקים ב-1999 המעצב ברוך נאה, והיא מעסיקה יותר מ-50 עובדים, מתוכם כ-40 מעצבים. היא פעילה בשוק האירופי, במזרח אירופה ובארצות-הברית, עם לקוחות ישראליים וזרים. ביניהם מציין נאה את חברת הסלטים "סברה", בשוק האמריקני, שהייתה בבעלות חלקית של שטראוס, ושפפסיקו רכשה 50% ממנה.

"עד היום השתמשנו בשוק הסיני כיצרנים וכספקים למוצרים של לקוחותינו, כעת אנחנו מסתכלים על השוק כהזדמנות למצוא לקוחות", אומר נאה בשיחה עם "גלובס". לתערוכה בסין יוצאים שני מעצבים בכירים ממשרדו, ניר לוטם ולנה רובננקו. הם יציגו שם את הפורטפוליו המרשים של החברה, לצד פרויקטים שפותחו באופן עצמאי. "יש הרבה רעיונות יצירתיים, כאלה שנשארים בצד אחרי עבודה עבור לקוחות וגם פיתוח עצמאי שלנו", אומר נאה, הרואה בתערוכה הזדמנות לחשיפה בלתי שגרתית.

בין היתר יציגו בתערוכה כורסאות מחומר פלסטי רך הנקרא "בויה", וכריות ישיבה משולבות בתיק, לשימוש במגרשי ספורט. "אנחנו מציעים שילוב של אסטרטגיה חכמה עם עיצוב תעשייתי מתקדם, איור ועיצוב הומוריסטי שאני מקווה שאנשי המנגה באסיה יידעו לעכל אותו", הוא מוסיף.

"השאיפה שלנו היא ליצור קשרים ושיתופי פעולה. אולי תצא מזה הכרה ביתרון שלנו - של שילוב בין חשיבה מזרח-תיכונית, גיוון וידע, לבין אסטרטגיה ומתודולוגיות מתקדמות", אומר נאה. "מבחינת תמונת השוק שלנו. מבחינת הסקרנות שלי כלפי השוק הסיני - אני יכול למצוא בזה ריגושים חדשים בשפע, אבל לא בונה על זה הרבה מבחינה עסקית. אולי בטווח ארוך יותר, אחרי שנכיר ונתמודד עם הצרכים שלהם".

נאה אינו מעוניין למסור פרטים על היקף הפעילות של החברה או השקעתה בתערוכה. *

השקעה בתערוכה

סירבו למסור

עבודות בתערוכה

כורסאות מחומר רך, כריות ישיבה משולבות בתיק לשימוש במגרשי ספורט

חברת I2D

"כולם יודעים לייצר טלפון של נוקיה מהיום למחר - הרבה פחות יודעים ליצור ברנד"

"עיקר המטרה של התערוכה הזו עבורנו היא ללמוד את השוק הסיני - זה לא מקום שנוחתים בו ולמחרת חותמים חוזה", אומר אלישע טל, מבעלי חברת I2D המתמחה בעיצוב ובפיתוח מוצרי צריכה מתקדמים, "ממוצרים רפואיים מתוחכמים ועד למוצרי צריכה המוניים, כמו צעצועים, מוצרי חשמל ביתיים, מוצרי אלקטרוניקה ומחשוב וגם פרויקטים קונספטואליים". בין השאר עיצבה החברה מכשיר נייד עבור חברת Palm V, כרטיסי USB עבור חברת SanDisk ומוצרים עבור טייני לאב, סודה קלאב ועוד.

את החברה ייסדו ב-2001 אלישע טל, ספי חפץ ואייל קרמר, והיא מעסיקה 10 מעצבים בכירים. "השם I2D פירושו מחדשנות לעיצוב, (Innovation To Design) והוא משקף את תפיסתנו, שעיצוב איכותי הוא תהליך אסטרטגי ולא קוסמטי, שמטרתו השגת חדשנות פורצת דרך שמתורגמת לעיצוב איכותי וייחודי", אומר טל, שהוזמן להרצות בהונג-קונג על חדשנות, בכנס Business of Design week, שמתקיים במקביל לתערוכה המסחרית.

"חדשנות לצד הימני של המוח", מכנה זאת טל, "עיצוב מצטרף לתפיסה המסורתית של חדשנות, שכוללת מחקר ופיתוח, פיצ'רים חדשים, טכנולוגיה. גם אם לוקחים דוגמה שחוקה כמו אייפון ואייפוד - לא הטכנולוגיה הקנתה להם את הדומיננטיות בשוק, אלא החוויה והתשוקה של הלקוח. העיצוב פונה לצדדים רגשיים וחווייתיים. כולם יודעים לייצר טלפון של נוקיה מהיום למחר - הרבה פחות יודעים ליצור ברנד, ליצור חוויית עונג שמעניק מוצר למשתמש".

היתרון של החברה משולב ביתרון הישראלי, על-פי טל: "אנחנו יודעים לתת את השירות עם הטוויסט הישראלי, בזכות הצומת הזה שבו אנחנו יושבים - באמצע הדרך בין העולם השלישי לעולם המתקדם. כמי שעבד גם בארה"ב הרבה שנים אני חושב שאנחנו מבינים יותר טוב את השוק הבינלאומי ויש לנו סגנון תקשורת יותר אישי. הקשר האישי חשוב לסינים ונוסך ביטחון ונאמנות".

החברה, מהגדולות בשוק הישראלי, אינה מעוניינת לחשוף את היקף פעילותה השנתי. את ההשקעה בתערוכה מעריך טל בסביבות 40 אלף שקל. *

השקעה בתערוכה

40 אלף שקל

עבודות בתערוכה

מכשיר Palm V, כרטיסי USB SanDisk, מוצרים עבור טייני לאב וסודה קלאב

ZOG

"אנחנו יכולים לתת פתרונות קריאטיביים בעלויות נמוכות יחסית וטיים טו מרקט קצר"

חברת ZOG, ותיקת החברות במשלחת להונג-קונג, הוקמה ב-1984, והייתה עד 2001 חברת העיצוב התעשייתי הגדולה בארץ, עם צוות של 30 מעצבי מוצר. כיום היא מעסיקה 12 מעצבים והיקף פעילותה השנתי מוערך ב-1.5 מיליון דולר.

ב-15 השנים האחרונות מתמקדת ZOG בעיצוב ציוד רפואי לחברות בולטות. "ממוצרים פולשניים זעירים ועד מכשור ענק", מציין איציק אורבך, מהמעצבים הבכירים בארץ, מייסד החברה והעומד בראשה. בנוסף, עובדת ZOG עם תעשיית הרכב ובפרויקטים שונים של מוצרי צריכה.

"אני פעיל מספר שנים בסין, בהונג-קונג ובטייוואן, בדרך-כלל כצרכן של שירותים - בעיקר ייצור. הרעיון של היפוך התפקידים הוא בעיניי סימן שאלה גדול כרגע. בשוק הסיני מעריכים את ישראל ואת היכולת שלנו, אבל השאלה היא אם יהיה להם הרצון והנכונות להפנות לכאן פרויקטים של עיצוב ופיתוח. גם אם השוק שלנו תחרותי לעומת המערב, אנחנו עדיין נחשבים לעלויות מערביות לעומת השוק המקומי. מי שעשוי ליהנות מזה בסין הם גופים שיותר מעוניינים בהתאמה לשוק המערבי. אנחנו יכולים לתת להם פתרונות קריאטיביים בעלויות עיצוב, פיתוח ותכנון נמוכות יחסית, ניסיון רב-תחומי וטיים טו מרקט קצר".

המוצר המוביל שתציג החברה בתערוכה הוא עגלת גז-צחוק לטיפול בילדים בחדרי טראומה. העגלה מעוצבת באופן חוסך מקום ופונקציונלי, אך נראית כיצור חביב וידידותי לעיני הילד. לצדה, יוצג רובוט של חברת "מוטוריקה" לשיקום אנשים אחרי שבץ מוחי, במקום עבודת הפיזיותרפיסט - מוצר שכבר נמצא בשוק ונחשב לפורץ דרך מסוגו. פרויקט נוסף שתחשוף ZOG בתערוכה הוא מוצר של חברת CAMERO המיועד לצפייה מבעד לקירות בטון - המיועד ליחידות הצלה ולשימוש צבאי.

בשאלה על ההשקעה בתערוכה מציין אורבך, כמו רבים מעמיתיו, את ההשקעה הגדולה של מכון הייצוא, שמאפשרת לחברות להציג בתערוכה והעמיד לרשותן, באמצעות נציגים מקומיים של משרדי החוץ והתמ"ת, סיוע באיתור קשרים עסקיים. *

השקעה בתערוכה

לא נמסר

עבודות בתערוכה

עגלת גז צחוק לטיפול בילדים, רובוט לשיקום לאחר שבץ מוחי

PublicZone

"הנראות והתדמית הן חלק מהמיתוג של הקו, שיכולות להפוך אותו לאטרקטיבי ולרווחי יותר"

"החברה כשמה כן היא, עוסקת במרחב הציבורי, בתחום התחבורה", אומר קני סגל, ראש המחלקה לעיצוב במכללת הדסה בירושלים, שהקים יחד עם אלון דרורי את חברת Public Zone ב-1995. החברה מתמחה ב"מיתוג קווי" של ממשק המשתמש עם המרחב הציבורי. היא מעסיקה 10-12 מעצבים, אדריכלי נוף ומהנדסים, ומעורבת בפרויקטים כמו הרכבת הקלה בירושלים, טרמינלים של שדות תעופה, פרויקט ה"מטרונית" בחיפה ועוד, בארץ ובחו"ל.

"אנחנו אחראים על עיצוב הריהוט, כיסויי המערכות, מה יש על הרציף, איזה מידע נחשף לציבור ואיפה פוגשים אותו, כל המערכות ש'מעל הריצוף' בתחנות הסעה", מספר סגל. העיצוב כולל בין היתר מערכות מודולריות שמכילות בתוכן את כל האלמנטים של שילוט, מערכות תאורה ומערכות מידע אלקטרוניות.

סגל מציין, כי לכל פרויקט ולכל מיקום יש צרכים פונקציונליים משלו. "לרכבת הקלה יש פרוגרמה עם צרכים משלה ובחיפה למטרונית יש צרכים שונים. החדשנות נובעת מהצורך - לפי צורכי הקהל שאליו המוצר פונה והגדרות שאנו מפתחים עם ועבור הלקוח.

"אנחנו מאמינים במצוינות במרחב הציבורי. זה כולל איכות חומרים, מראה ותדמית ללא פשרות. הנראות והתדמית הן חלק מהמיתוג של הקו, שיכולות להפוך אותו לאטרקטיבי יותר לציבור וליותר רווחי. כך גם ניתן למקסם הכנסות ולשמור על תחזוקה נאותה. עיצוב לא הולם גורם לשימושיות נמוכה. סביבה תחבורתית שמעוצבת נכון היא חלק מהגישה לאנשים".

מהחשיפה בהונג-קונג סגל מצפה בעיקר לקצה חוט, "פגישות עסקיות עם עניין ופוטנציאל. לא מצפה כרגע לחוזים ולמכירות, אלא רואה בכך השקעה בפיתוח עסקי עתידי. כניסה לשוק הסיני דורשת הרבה סבלנות, אבל יש שם המון פוטנציאל".

את ההשקעה בהשתתפות בתערוכה מעריך סגל בכ-60 אלף שקל. *

השקעה בתערוכה

60 אלף שקל

עבודות בתערוכה

הרכבת הקלה בירושלים, "המטרונית" בחיפה ונתב"ג

פדואה דיזיין

"מוצרים הם כמו בני אדם - במבט אחד חטוף אדם אמור להבחין במוצר ולהרגיש אליו משהו"

חברת פדואה דיזיין, בבעלות אלכס פדואה, ראש המחלקה לעיצוב תעשייתי בשנקר, הוקמה ב-2003, ופועלת כסטודיו ובו ארבעה מעצבים. החברה נהנית ממוניטין שצבר פדואה כמעצב לשוק הבינלאומי, בין היתר בעבודתו עם חברת IDO האמריקנית, עיצוב אוטובוס ומכונית קונספט עבור וולבו ועוד.

המוצר העיקרי שתציג החברה בתערוכה הוא "כיסא מרזה" שפותח עבור חברת הובארט. זהו מוצר מתקדם לתעשייה הפרה-רפואית. "הכיסא מצנן את גוף היושב בו, וכך גורם להפחתת קלוריות ולבסוף לירידה במשקל", אומר פדואה. לדבריו, הכיסא זכה לחשיפה בינלאומית, וישנן פניות מגורמים רבים בעולם שמעוניינים להפיץ את הכיסא. לקראת התערוכה מציג פדואה את ה"אני מאמין" שלו: "אנחנו מאמינים באינטואיציה של אנשים. מוצרים הם כמו בני אדם - יש להם אישיות, תכונות, DNA ואופי. יש להם פנים וחוץ. במבט אחד חטוף אדם אמור להבחין במוצר ולהרגיש אליו משהו".

היתרונות של פדואה דיזיין מול חברות סיניות טמונים, לדבריו, במנעד הרחב של תחומי עיסוק ועיצוב, ממוצרי צריכה, טכנולוגיה ועד מכוניות וכלי רכב. "אני מצפה מהשוק הסיני לרעב לעיצוב תעשייתי ולעיצוב מכוניות, בצד הרעב ליכולת היצירתית של הישראלי הצבר החצוף. עד כה, סין היא הביצועיסטית של העולם. בזול ובצייתנות מייצרים הסינים את כל מה שהעולם מתכנן. בינתיים, וזה זמני, חסרה לסינים המחשבה היצירתית, היכולת לחדשנות ולתרבות העיצוב שיש במערב ואף בישראל. בקרוב הם יעברו גם לתכנון ולעיצוב, עד אז, הם נזקקים לאלכימאים הקרויים מעצבים תעשייתיים". *

השקעה בתערוכה

17 אלף שקל

עבודות בתערוכה

"כיסא מרזה" - מוצר מתקדם לתעשייה הפרה-רפואית

נקודה DM

"אנו מציעים לסינים הטמעת מיתוג בפיתוח מוצרים"

נקודה DM היא ממשרדי העיצוב התעשייתי הבולטים והמובילים בישראל. החברה בראשות אבנר שדות הוקמה בשנות ה-90 והיא מעורבת בעיצוב ובפיתוח מוצרי צריכה ביתיים כמו בר המים של תמי 4, מוצרי אלקטרוניקה כמו תחנת עגינה והגברה ל-iPod nano, מוצרים אופטיים ואודיו-ויזואליים לתעשיות הצבאיות המתקדמות. "חברות כמו אלביט, שזיהו את הצורך בעיצוב כחלק אינטגרלי מפיתוח הפריטים לשיפור השימושיות והארגונומיות שלהם, ולא אריזה שמולבשת על האביזרים בשלב הסופי", אומר שדות בשיחה עם "גלובס".

החברה מונה 25 מעצבים (חלקם על בסיס פרויקטים), ומספקת ללקוחותיה ניהול מוצר ופרויקט ולא רק שירותי עיצוב. שדות מגדיר זאת כ"עיצוב מוטה מיתוג", כאשר הגדרות המוצר כוללות אפיונים שמעבר לשימושיות ולעיצוב החיצוני. סיסמת החברה 'Passion...the rest will follow', היא משחק מילים על סיסמת העיצוב התעשייתי והארכיטקטורה המודרנית "form follows function".

עם המוצרים שתציג נקודה DM בהונג-קונג נמנה ה"Tommyca", מערכת שמע לרוכבי אופניים, המולבשת על הכידון בסגנון הסטריאו ברכב. מוצר זה מיוצר זה כבר עם שותף בהונג-קונג, ויוצג בתערוכה, לצד מוצרים אחרים של החברה שזכו בפרסי עיצוב בארץ ובחו"ל.

לדברי מיכל בדש, מנהלת פיתוח עסקי בחברה, "התערוכה עשויה לחזק את הקשרים הקיימים שלנו בתעשייה הסינית. הטיימינג מצוין, מבחינתנו. אנחנו מציעים לשוק הסיני יכולות להטמעת מיתוג בפיתוח מוצרים, בתקופה שבה הממשל הסיני מתייחס לכך כמשימה לאומית - להפוך את התעשייה המקומית ממעתיקה ומייצרת לחברות מותג חדשניות. אנו מציעים מודל עסקי גמיש מול צורכי הלקוח, היכולת שלנו היא ליצור ולהוביל חדשנות במוצר, ולשמש מרכז פיתוח במודל של מיקור חוץ".

החברה משקיעה בתערוכה עשרות אלפי דולרים. בין המוצרים שתציג - מוצר קוסמטי להחלקת קמטי פנים "stop" המשווק בעיקר בשוק האנגלי, מוצרים לשוק הרפואי ולשוק ההיי-טק. *

השקעה בתערוכה

עשרות אלפי דולרים

עבודות בתערוכה

מערכת שמע לאופניים, stop - מוצר קוסמטי להחלקת קמטים

Mobius Design

"מצד אחד, אני מעצב מוצרים שיימכרו בהמוניהם, ומצד שני אני שואף לצמצם"

"אנחנו מנסים להציע ללקוחות מוצרים שמתאימים לשימוש ארוך טווח, לא רק לקנות ולזרוק. אנחנו עושים את זה באמצעות איחוד פונקציות ושילוב מוצרים. זה אתגר גדול מאוד, אבל יש סיפוק בכך שחסכתי לאנשים קנייה של מוצרים נוספים ומיותרים. גם הלקוח מרוויח וגם כדור הארץ מרוויח". זהו ה"רזון ד'אטרה" של עמית ניר, ממייסדי מוביוס דיזיין, חברת עיצוב מוצר המתמחה בפיתוח מוצרים שיהיו "להיטי מדף" לשוק הצריכה ההמוני. "אלה החיים הכפולים של המעצבים: מצד אחד, אני מעצב מוצרים שיימכרו בהמוניהם ומצד שני אני שואף לצמצם. כך אני מנסה לשלב את הדברים".

ניר ושותפו שלומי אביטל הקימו את החברה ב-1999. כיום היא מעסיקה 6-8 עובדים, ביניהם מעצבי מוצר ומהנדסים, המספקים תהליך פיתוח אינטגרטיבי. בין מוצרי החברה כלי רכב חשמלי "Breeze", שפותח עבור חברת אפיקים. ניר: "אלה אנשים שעד לפני שלוש שנים נהגו בטויוטה ובמזדה. אני מנסה לתת להם רכב חלופי שיתאים למגבלת הניידות שלהם, אבל לא ישדר תחושות נכות ומוגבלות. תהליך האפיון שלנו כולל ניתוח לא טריוויאלי של הצורך והשוק, מה מחפש הלקוח הסופי. הרכב הזה מתקשר ל'סיניור לייף סטייל'. גם השם הוא הצעה שלנו. זה חלק מתהליך העבודה. אנחנו מאמינים ב-Design that wins the market.

מוצר נוסף שתציג החברה בהונג-קונג הוא תלת-אופן "הגדל עם הילד". צעצוע שמתאים לילד מגיל 10 חודשים ועד 4 שנים. הוא כולל אביזרים להנחת רגליים ומוט טלסקופי לדחיפה, מגן שמש ועוד. כאשר הילד גדל נשלפים הפדלים, המוט נעלם וחופש התנועה של הילד גדל בהתאם להתפתחותו. מוצר זה פותח עבור חברה מהונג-קונג, שמכרה בשנתיים 1.5 מיליון יחידות ממנו, גדלה בזכותו פי חמישה וזכתה בשלושה פרסי עיצוב ומכירות. *

השקעה בתערוכה

30 אלף שקל

עבודות בתערוכה

כלי רכב חשמלי לגיל השלישי, תלת-אופן "הגדל עם הילד"

The pixel factory

"דפוסי הצריכה ישתנו רדיקלית. במקום ייצור המוני, נזמין מוצרים בהתאמה אישית"

אודי בוברובסקי, בוגר לימודי ארכיטקטורה ומנהל עסקים, תפס ראש סיני כשהחליט לעבור לשנזן ולבסס שם את החברה הצעירה שהקים, The Pixel Factory. החברה פונה לשוק המוצרים הממותגים, המיוצרים בהזמנה ונושאים לוגו, דמות או הדפס לפי דרישת הלקוח, בדרך-כלל בהזמנה באינטרנט. זהו שוק צומח שהמציא את עצמו רק לפני כשמונה שנים, עם פריחת הרשת ואפשרויות ההדפסה הדיגיטלית על כל מוצר.

המוצרים של "פיקסל פקטורי" מעבירים לתלת-ממד כל הדפסה דיגיטלית או דמות. מוצר הדגל שעמו מנסה החברה לחדור לשוק הוא "ראש אישי" קטן מידות, שניתן ליישום באביזרים כמו USB, קישוטי סלולר, תכשיטים ומזכרות.

קהל היעד של המוצרים הוא צעיר, בעיקר בני 10 עד 24. "אנו רואים בשוק הסיני הזדמנות גדולה. השילוב של ייצור בעלות נמוכה יחסית ועלייה מתמדת בהיקפי הצריכה של האוכלוסייה, כאשר שני אלה ממוקמים באותו אזור גיאוגרפי, מעניק לסין יתרון ייחודי עבור יצרני מוצרי צריכה. אנו שואפים לבסס את המותג שלנו בסין, לייצר ולהפיץ לשוק הסיני", אומר בוברובסקי ל"גלובס".

הטכנולוגיה הייחודית שמציגה TPF בתערוכה מאפשרת להעתיק כל תמונת אדם או יצור אחר למוצר תלת-ממדי בפרופורציות מדויקות. האפשרות "להדפיס" את פנינו, לצד פני הילדים, הקרובים והידידים שלנו בתלת-ממד היא חידוש מבטיח מבחינה מסחרית, בשלב זה ללא תחרות.

עבור בוברובסקי, שמתגורר בסין, ההצטרפות לביתן הישראלי בתערוכה הייתה צעד קל יחסית, שדרש השקעה של כ-5,000 דולר בלבד, לדבריו. "אני מאמין בעתיד שבו דפוסי הצריכה של מוצרים ישתנו באופן רדיקלי. במקום להתבסס על ייצור המוני, צרכנים יוכלו להזמין מוצרים בהתאמה אישית, על-פי צרכיהם ורצונם. הניסיון של TPF ביצירת פרוטוטיפים ומוצרים חדשניים משמש לה יתרון בחדירה לשוק". *

השקעה בתערוכה

5,000 דולר

עבודות בתערוכה

מוצרי דמויות תלת-ממד בהתאמה אישית

Adlai & Partners New Brand Creators

"אין לנו 'קו' אחיד של המשרד. הפורטפוליו מגוון. אנחנו הולכים עם מה שמתאים ללקוח"

"יתרון הגודל הפרדוקסלי עובד לטובתנו", אומר עדלי סטוק, מבעלי חברת המיתוג Adlai & Partners New Brand Creators. "במונחים מקומיים אנחנו משרד גדול, אבל בהשוואה לסין ולתאגידים בחו"ל אנחנו משרד קטן והשוק שלנו קטן, עובדה שמאלצת אותנו להיות מומחים בהרבה תחומים. אם בארה"ב יש חברה שמתמחה באריזות לפרמצבטיקה, ומזה היא מתקיימת, לנו בישראל יש בגלל הכורח הזה גמישות גבוהה, ויכולת העמקה בכל אחד מהתחומים. זה מאוד מייחד אותנו. גם ההיכרות שלנו עם השוק הבינלאומי ייחודית, לעומת שווקים לוקאליים, צנטרליסטיים יותר".

סטוק, אחד מבכירי המעצבים הגרפיים בשוק הישראלי, שהה ועבד שנים רבות ביפן ונמנה גם עם הוגי ומייסדי קהילת המעצבים. יחד עם מיכל ברנט, לשעבר מנהלת מחקר איכותי במקאן, הסבו ב-2003 את Future Brand Israel (מקבוצת מקאן) לחברה והקימו אותה במתכונתה הנוכחית. החברה עוסקת בפרויקטים בהיקף שנתי שבין 50 אלף ל-200 אלף דולר, ופעילותה השנתית מוערכת ב-8 מיליון שקל בשנה. בתערוכה היא השקיעה עשרת אלפים דולר.

סטוק: "יתרון נוסף שלנו, כחברת עיצוב ומיתוג, היא העובדה שאין לנו 'קו' אחיד של המשרד. הפורטפוליו מאוד מגוון ושונה, וזה מאוד משמח אותי, כי אני חושב שאנחנו הולכים עם מה שמתאים ללקוח. יחד עם זאת, יש אלמנטים של חתימת ידי, שעוברים כחוט השני".

החברה מתמחה ביצירת פתרונות מיתוג ועיצוב כוללים וארוכי טווח. בהונג-קונג הם יחשפו בעיקר מצגות מפרויקטים מקומיים ובינלאומיים. "בזמן הקצר שעומד לרשותנו קשה לדבר על אסטרטגיה ולהראותה. המסקנה היא שצריך להדגים מגוון עשיר - נראה כמה דוגמאות של איך אנחנו יוצרים עולמות תוכן שלמים ומשכנעים, שיפעילו אותנו רגשית, שיגעו בנו".

את הציפיות סטוק משאיר לתחום הקשר הראשוני. "ברור לי שלא נחזור עם חוזה של 10 מיליון דולר תוך שבוע. אם בתוך שנה נוכל לדווח על פרויקט אחד או שניים, אראה את זה כהצלחה. יש משהו מאוד נכון בעצם יצירת הקשר עם הזירה הזו. בעצם זה שמקדמים את המודעות העולמית לעיצוב המתקיים בישראל, התמ"ת יצר כאן הישג גדול". *

השקעה בתערוכה

10,000 דולר

עבודות בתערוכה

מצגות מפרויקטים מקומיים ובינלאומיים