מחלוקת בין משרדי האוצר והתקשורת עשויה לטרפד את דו"ח ועדת גרונאו

משרד התקשורת מבקש תוספת תקנים ליישום הדו"ח ; באוצר טוענים כי הקשר בין שני הדברים "נלעג וראוי לגינוי" ; במשרד סבורים שהעובדה ששר האוצר, רוני בר-און, הוא איש מפלגת קדימה ואילו אטיאס מייצג את ש"ס, ושתי המפלגות נמצאות לקראת בחירות, אינה מקלה על המו"מ

המאבק בין משרד התקשורת לבין משרד האוצר מחריף סביב הדרישה לתוספת תקנים לצורך יישום דו"ח גרונאו. במשרד התקשורת ציפו לפשרה בעניין שתאפשר תוספת מצומצמת של תקנים ותקציב נוסף, אך באוצר ממשיכים להתנגד לדרישה. בכיר באוצר תקף בחריפות את משרד התקשורת וטען כי המשרד דווקא סובל מעודף תקנים. לדברי הבכיר, "הקשר המלאכותי בין דו"ח גרונאו לבין התקנים הוא נלעג וראוי לכל גינוי. גם כך יש להם עודף תקנים".

כפי שפורסם ב"גלובס", משרד התקשורת פנה באחרונה למשרד האוצר וביקש תוספת של שמונה תקנים כדי ליישם את דו"ח גרונאו, שאותו אימץ שר התקשורת, אריאל אטיאס. המלצה חשובה בדו"ח, עליו חתום גם נציג משרד האוצר, קובעת שעל מנת ליישם את הדו"ח חייבים במשרד התקשורת לקבל הקצאת תקנים נוספת מהאוצר. משרד התקשורת דרש גם שהאוצר יממן את שכירתה של חברת ייעוץ בינלאומית כדי שתכין עבודה בנושא פירוק רשת בזק למקטעים, כפי שהומלץ בדו"ח.

במשרד התקשורת לוקחים קשה את סירוב האוצר להקצות תקנים נוספים משום שלדעתם בכך נתקע יישום ההמלצות בדרך לקידום התחרות בשוק התקשורת. במשרד סבורים שהעובדה ששר האוצר, רוני בר-און, הוא איש מפלגת קדימה ואילו אטיאס מייצג את ש"ס, ושתי המפלגות נמצאות לקראת בחירות, אינה מקלה על המו"מ.

בסביבתו של אטיאס דווקא העריכו עד לפני כשבועיים כי קיים סיכוי סביר שתושג פשרה מול האוצר והסכימו להתפשר על שלושה תקנים זמניים לצורך יישום הדו"ח. כעת, בעקבות דבריו של הגורם הבכיר במשרד האוצר, נראה שהסיכוי לפשרה בנושא הופך לקטן מאוד.

לדברי בכיר במשרד התקשורת, "בלי 3-4 עובדים זמניים, אנחנו לא נקדם את הדו"ח כי אנחנו לא מקבלים את התירוץ שהממשלה לא מאשרת תקנים. עובדה שהיא מאשרת היכן שהיא מוצאת לנכון. בלי שהולכים לפתרון כולל של גיוס עובדים פלוס תקציב לעבודה חיצונית - הדו"ח לא יקודם", אמר הבכיר. *