משרד החינוך חזר לממן הסעות תלמידים במגזר החרדי

העביר בסופ"ש האחרון כ-7 מיליון שקל עבור מימון הסעות לתלמידים ב-135 בתי-ספר חרדיים של ש"ס ואגודת ישראל

משרד החינוך העביר בסופ"ש האחרון כ-7 מיליון שקל עבור מימון הסעות לתלמידים ב-135 בתי ספר חרדיים של ש"ס ואגודת ישראל (הנקרא חינוך מוכר שאינו רשמי). משרד החינוך הקפיא במשך למעלה משנתיים את התשלום המקובל עבור הסעות תלמידים במערכת החינוך (הלומדים במרחק של כ-3-4 קילומטרים ממקום המגורים). זאת, בעקבות עתירה של תנועת איכות השלטון לבג"ץ לפני כ-3 שנים, במחאה על היעדר קריטריונים ברורים למימון הסעות תלמידים חרדים, בעוד שבמערכת החינוך הממלכתית קיימים קריטריונים מחייבים.

אב לתלמידה בכיתה י' בתיכון חרדי ברחובות, המתגורר סמוך לקרית גת, אמר ל"גלובס" כי "בשנתיים האחרונות מעולם לא קיבלו אגורה שחוקה. איך ייתכן שכשיש כסף שאנחנו זכאים לו כדין, נגרע חלקו של המגזר החרדי? מי שנפגע הם ההורים שמשלמים את מיטב כספם. אף אחד לא שולח את הילדים בתענוג למוסד שהוא רחוק מהבית. שלחתי את בתי למוסד ברחובות שבו לומדים 5 יחידות לימוד כדי לתת לה את מיטב ההשכלה. משרד החינוך מעולם לא התכחש לכך שאנחנו זכאים לכסף, אז איך יתכן שכבר שנתיים הוא לא מגיע?"

משרד החינוך מסר כי רק לאחרונה גיבש את מדיניותו בנושא הסעות תלמידים במגזר החרדי תוך התאמתה לקריטריונים הקבועים והמונהגים בכלל המערכת. משגובשה המדיניות העביר המשרד במהלך השבוע שעבר את התקציב המיועד לטובת החזרי הסעות במגזר זה.