בוטנוקאפ המפתחת חומרי הדברה ידידותיים לסביבה גייסה 2.3 מיליון דולר

מוסרת כי הביקוש העולמי לחומרי הדברת מזיקים בחקלאות הקונבנציונאלית עולה על 3 מיליארד ק"ג בשנה וערכו כ-50 מיליארד דולר

קבוצת BHCO תשקיע 2.3 מיליון דולר בחברת הסטארט-אפ, בוטנוקאפ, לפי ערך של 11.3 מיליון דולר לאחר ההשקעה. זוהי השקעתה השנייה של הקבוצה בחברה. השקעה זו מהווה חלק מגיוס הון רחב יותר, אותו מבצעת החברה.

BHCO היא קבוצת משקיעים ישראלים ואירופים, בראשות אוריאל ריצ'רד עמר, המשקיעה בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים.

בוטנוקאפ עוסקת בפיתוח חומרי הדברה ידידותיים לסביבה, ומספר מוצריה נמצאים בשלבי רישוי מתקדמים בארץ ובארה"ב. החברה רשמה פטנטים ייחודיים ללכידת החומרים האתריים בקפסולות לקבלת שחרור מושהה, לשימושים חקלאיים ואחרים. מוצריה מבוססים על שמנים אתריים ומרכיבים טבעיים, העדיפים מבחינת איכות הסביבה על פני חומרי הדברה למיניהם.

החברה משתפת פעולה עם מקורות בפיתוח מוצרי הדברה למקורות ומאגרי מי שתייה.

נטע כהן, מנכ"ל ב.ג נגב חברת מסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת בן-גוריון ודירקטור בבוטנוקאפ: "מדובר בחברה בעלת טכנולוגיה מדהימה בהיבט של תרומתה לסביבה. זוהי אחת הטכנולוגיות המבטיחות בתחומי איכות הסביבה שפותחו ומפותחות באוניברסיטת בן-גוריון. החברה מתקדמת יפה מאוד, והצלחתה לגייס הון גם בימים לא קלים אלו מעידה על הפוטנציאל העסקי הרב הגלום בה".

מנכ"ל חברת בוטנוקאפ הוא יגאל גזונדהייט, ומייסדיה הם פרופ' אריה מרכוס, פרופ' צ'ארלס לינדר והגב' פאולינה סטרונגין, כולם חברי הסגל האקדמי של אוניברסיטת בן-גוריון. בוטנוקאפ היא חברה בוגרת חממת את"י וסיימה את תקופת החממה לפני כשנתיים.

החברה מוסרת כי הביקוש העולמי לחומרי הדברת מזיקים בחקלאות הקונבנציונאלית עולה על 3 מיליארד ק"ג בשנה וערכו כ-50 מיליארד דולר. לדברי כהן, הרגולציות המעודכנות בארה"ב ובאירופה יגרמו לכך שבעתיד הקרוב, יותר מ-20% מהביקוש לחומרי הדברה יוחלפו במוצרים ירוקים וידידותיים יותר לסביבה, כגון מוצרים טבעיים למיניהם וחומרים ממולקולות חדשות.