ירידה של 0.7% במספר חוזי המכירה לבתים מיד שניה בארה"ב באוקטובר; הצפי היה לירידה חדה יותר של 3%

ניראה כי הירידה במחירי הבתים משכה קונים ומנעה ירידה חדה יותר מהצפוי ; "לא הייתי אומר שזהו סימן חזק לשוק הדיור, אבל לפחות יש פעילות בשוק" אמר אדם יורק, כלכלן מוואכוביה, והוסיף "השנה הקרובה עדיין תיהיה קשה מאד לשוק הדיור"

מספר קטן יותר של אמריקנים חתמו על חוזים לרכישת בתים מיד שנייה בחודש אוקטובר, על רקע הצמצום באשראי הניתן להם, הנתון שפורסם היום מרמז על כך שהמשבר בשוק הדיור האמריקני צפוי להתרחב לשנתו הרביעית.

עם זאת הנתון הצביע על ירידה מתונה יותר מהצפי של 0.7% לעומת צפי ל-3%, ולעומת ירידה חדה יותר בשיעור של 4.6% במכירות הבתים בחודש ספטמבר שעמד על 4.6%.

על פי הדיווח שנמסר מאיגוד הסוכנים הלאומי בוושינגטון ניראה כי עלייה במכירות בדרום ובצפון ארה"ב עזרה לקזז את החולשה במערב ובמרכז ארה"ב. ניראה כי הירידה במחירי הבתים משכה קונים ומנעה ירידה חדה יותר מהצפוי.

נציין כי הבנקים בארה"ב עדיין מקשים ומקשיחים את התנאים ללקיחת הלוואות לצרכי משכנתא. ובכך מתנגדים למאמצי האוצר והפד' להקל על תנאי ההלוואות. וזאת על רקע מספר השיא בעיקולי הבתים שנגרמו בשל הירדת ערך הנכסים.

"לא הייתי אומר שזהו סימן חזק לשוק הדיור, אבל לפחות יש פעילות בשוק" אמר אדם יורק, כלכלן מוואכוביה, והוסיף "השנה הקרובה עדיין תיהיה קשה מאד לשוק הדיור".