ארה"ב: תעשיית הגיימינג פורחת - דווקא בגלל המשבר

יותר ויותר אנשים בורחים מהמציאות היומיומית הקשה אל עולם הפנטזיות שמציעה קונסולת המשחק הביתית ; מיקרוסופט, יצרנית Xbox 360, דיווחה כי נובמבר היה חודש המכירות הטוב ביותר שלה באירופה השנה

לאור הנתונים שהתפרסמו על מכירות חודש נובמבר, נראה כי תעשיית הגיימינג נהנית משגשוג דווקא על רקע המיתון הכלכלי המעמיק, בנצלה את העובדה שאנשים בורחים מהמציאות היומיומית הקשה אל עולם הפנטזיות שמציעה קונסולת המשחק הביתית.

מיקרוסופט , יצרנית הקונסולה Xbox 360, דיווחה כי נובמבר היה חודש המכירות הטוב ביותר שלה באירופה השנה, כאשר מכירות הקונסולה גדלו ב-124% לעומת החודש המקביל אשתקד. בארה"ב דיווחה מיקרוסופט כי היא מכרה ב'יום שישי השחור', היום המסמן את תחילת עונת הקניות שלפני החגים הנוצריים, מספר קונסולות הגדול ב-25% בהשוואה לשנה שעברה.

על-פי חברת סקרי השוק NPD רשמה תעשיית הגיימינג בארה"ב השנה גידול כולל של 25% במכירות לעומת שנה שעברה, כאשר עלייה חדה במיוחד נרשמה באוקטובר עם גידול של 35% במכירות. מה שהופך את הנתונים המתפרסמים למרשימים אף יותר היא העובדה ש-2007 נחשבה שנה מוצלחת במיוחד עבור תעשיית הגיימינג.

עלויות הרכיבים יורדות

"אנו אופטימיים לגבי המכירות בעונת החגים השנה, הן ללא ספק יעברו את אלה של שנה שעברה", אומר האנליסט אדוארד וו מ-Wedbush Morgan.

קמעונאית הקונסולות ומשחקי הווידאו המובילה באירופה, Game Group, דיווחה גם היא החודש על גידול במכירות, אם כי ציינה כי קצב הגידול היה נמוך לעומת שנים קודמות.

אנליסטים אומרים שתקרת הזכוכית של הדור השלישי בקונסולות המשחקים נשברה כאשר יותר מ-75 מיליון קונסולות Wii של נינטנדו, Xbox 360 של מיקרוסופט ופלייסטיישן 3 של סוני, כבר נמצאות בשוק. המרוויחים הגדולים מכך הם מפיצי המשחקים עבור הקונסולות.

עוד גורם חשוב בשגשוג התעשייה הוא הירידה בעלויות הרכיבים שמאפשרת לקונסולות החדשות להיות נגישות יותר עבור ציבור הלקוחות, בכירים ברשת הקמעונאות וול-מארט ציינו כי הלקוחות לא חוסכים בהוצאות על מוצרי אלקטרוניקה חדשים דוגמת ה-Wii. גם במיקרוסופט ציינו את עובדת הוזלת המוצרים כזרז להצלחת ה-Xbox 360, שמחירה ירד לאחרונה ל-199 דולר.

"משבר האשראי פוגע בעיקר באמריקנים ובאירופים ולכן יותר אנשים מעדיפים להשקיע בבידור ביתי ולא להוציא כסף על בילויים יקרים בחוץ", אומר אהרון גרינברג, מנהל מוצר בחטיבת האינטראקטיב של מיקרוסופט.

Wii Feet, יישום ההתעמלות הביתית של Wii עם לוח המשחק המדמה מאזני משקל ביתיות הוביל במכירות השנה. בנינטנדו מקווים כי המוצר החדשWii Music, המדמה נגינה על כלים באמצעות השלט של הקונסולה יהיה הלהיט בעונת החגים.