עורך דין בכיר בניו-יורק חשוד שגנב 100 מיליון דולר מקרנות גידור

מארק דרייר חשוד כי מכר לקרנות אג"ח מזויפות, הפיץ דו"חות פיננסיים מזויפים וחוות-דעת של רו"ח לכאורה ; הוא נעצר אתמול עם נחיתתו בניו-יורק, לאחר שנעצר בקנדה ושוחרר בערבות בעקבות חשדות דומים

מארק דרייר, אחד מעורכי-הדין הבולטים בניו-יורק, העומד בראש משרד עורכי-הדין דרייר, המעסיק 250 עורכי-דין, הואשם אתמול (ב') בביצוע מעשי מרמה בהיקף של 100 מיליון דולר בהשקעות נדל"ן. קורבנות המרמה היו קרנות גידור.

הרשויות בקנדה כבר הגישו נגד דרייר כתב אישום בגין התחזות, וכעת גם הממשל הפדרלי בארה"ב תובע אותו בגין עבירה על חוקי המסחר בניירות ערך ובביצוע מעשי מרמה באמצעות הטלפון. כך הודיע משרד התובע הכללי במנהטן.

הרשויות מסרו כי דרייר נעצר בשעה מאוחרת שלשום (א') בנמל התעופה לה גוורדיה, עם שובו לניו יורק מטורונטו, לאחר שבית משפט בקנדה שחרר אותו בערבות. רשות ניירות הערך של ארה"ב (SEC) הגישה תביעה אזרחית נגד דרייר בן ה-58, בוגר בית הספר למשפטים של אוניברסיטת הארוורד, ובוגר קולג' ייל.

דרייר הקים את המשרד שלו ב-1996, לאחר שקודם לכן עמד בראש מחלקת התביעות של משרד עורכי-הדין הניו יורקי פולברייט אנד ג'וורסקי. לטענת הרשויות, דרייר נקט בטקטיקות מתוחכמות כדי לשכנע רוכשים שהאג"ח אמיתיות. התובעים טוענים שהוא הפיץ דו"חות פיננסיים מזויפים וחוות דעת מזויפות מטעם רואה חשבון לכאורה.

לפי כתב התביעה, דרייר סיפר לקרנות הגידור שהן יוכלו לקבל הנחה משמעותית על האג"ח, מכיוון שהמשקיעים המקוריים שרכשו את האג"ח מבקשים למכור אותן, לאחר שנקלעו למחנק אשראי שנגרם מההאטה הכלכלית.

לפי התביעה הכללית, באחד המקרים ביצעה קרן גידור ניו יורקית, ששמה לא נחשף, העברה טלפונית של 100 מיליון דולר לחשבון בנק בשליטת דרייר, במטרה לשלם עבור האג"ח המזויפות. במקרה אחר פיתה דרייר קרן מקונטיקט להעביר 13.5 מיליון דולר לחשבונו כדי לרכוש כביכול את האג"ח.

העבירות על חוקי המסחר בניירות ערך ומעשי המרמה באמצעות הטלפון נושאות עונשי מקסימום של 20 שנות מאסר וקנסות של יותר מ-5 מיליון דולר.

דרייר שב לארה"ב לאחר שגם שלטונות קנדה חשפו פעילות פלילית שבה הוא היה מעורב. הוא נעצר בטורונטו לאחר שהתחזה לעובד של חברה קנדית וניסה לבצע עסקה למכירת אג"ח בשווי של יותר מ-40 מיליון דולר.

אתמול (ב') הגיש בנק וואכוביה תביעה נגד דרייר ונגד משרד עורכי-הדין שלו בבית משפט פדרלי במנהטן, בגין השתמטות מפירעון הלוואות שהבנק העניק למשרד במסגרת קו אשראי בהיקף של 14.5 מיליון דולר.