תוכנית החילוץ לתעשיית הרכב האמריקנית בהיקף 15 מיליארד דולר עברה את אישור הדמוקרטים בקונגרס: ימונה "צאר" רכב שיפקח על תוכנית התייעלות ראויה

יצרניות הרכב המובילות יקבלו הלוואה ממשלתית ; התוכנית כפופה לאישור סופי בקונגרס ובסנאט - הצבעה תיתכן כבר היום ; "צאר" הרכב, שימונה ע"י הנשיא היוצא בוש, ידאג כי עד סוף מארס ישורטט מתווה התייעלות לטווח ארוך, ויהיה רשאי למשוך את ההלוואה אם התוכנית לא תניח את דעתו

תוכנית החילוץ לתעשיית הרכב האמריקנית עברה את אישור המנהיגים הדמוקרטים בקונגרס. כך נודע אמש (ג') בלילה מעבר לים. ע"פ הקווים המרכזיים של התוכנית, ימונה "צאר" שיפקח כי יצרניות הרכב המובילות, בינהן ג'נרל מוטורס , פורד וקרייזלר, יציגו תוכנית ההתייעלות ראויה - עד סוף מארס.

יצרניות הרכב יקבלו הלוואה ממשלתית בהיקף 15 מיליארד דולר, כפי שעלה מה"פשרה" שהושגה ביום שבת האחרון בבית הלבן. נציין כי התוכנית עדיין כפופה לאישור סופי לאחר הצבעה רשמית בקונגרס, ולאחר מכן לאישור של הסנאט האמריקני, בו דרושים 60 קולות בכדי להוציא אותה לדרך.

"צאר" הרכב שימונה ע"י הנשיא היוצא, בוש, ידאג כי עד סוף מארס ישורטט ע"י החברות, מתווה התייעלות לטווח ארוך.

נציג בכיר של מהממשל האמריקני אמר אמש (ג') בלילה כי הושג הסכם עקרונות בבית הלבן, וכי המתווה שלו עדיין נידון. "העבודה הקשה השתלמה, ואני מבין שההסכם הושג", אמר סנטור קארל לווין, ממישיגן. "זה מביא אותנו מעט לפני קו האמצע, אך הדרך עדיין ארוכה, ודורשת עוד הרבה עבודה". הוסיף.

החקיקה, אם תאושר בסנאט, תכלול הגנות על כספי משלמי המיסים, לזאת ידאג "צאר" הרכב, באמצעות תוכנית ההתייעלות ארוכת הטווח שהחברות יציגו. באם לדעתו התוכניות לא יוצגו עד לתאריך היעד של סוף מארס, או לא יניחו את הדעת, הוא רשאי למשוך את ההלוואה הממשלתית ולהגיש בקשה לפרק את החברות (צ'פטר 11) - כפי שטען בכיר בממשל שתדרך את העיתונאים.