לין נגד השתלחות עיני בשר האוצר: "לא שם גבול בין פעילות פוליטית לבין האינטרסים האמיתיים של העובדים במשק"

אתמול אמר יו"ר ההסתדרות עופר עיני: "בואו נחליט שבר-און מלך העולם; הזהרתי מעשרות אלפי מפוטרים - ויהיו הרבה יותר"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מתח הבוקר (ד') ביקורת על התנהלותו של יו"ר הסתדרות העובדים הכללית, עופר עיני, בכל הקשור להתערבותו בעיצוב התוכנית הכלכלית ובמיוחד על מתקפותיו האישיות כלפי שר האוצר, רוני בר-און. לין אמר: "התוכנית הכלכלית שהציע משרד האוצר להגדלת מצאי האשראי במשק, פיתוח התשתיות והשקעה בפריפריה, ושאר הפעולות הישירות בשוק ההון הייתה בציר המרכזי הנכון. אין ספק כי התוכנית מחייבת השלמות ותיקונים וגם משרד האוצר מבין זאת, אולם במתקפה אישית וישירה נגד שר האוצר טבוע חותם ברור של חוסר הגינות".

"משרד האוצר סיים להכין את התוכנית הכלכלית לפני כשבועיים, אך כאשר התוכנית הייתה אמורה לקבל את אישור וועדת הכספים, עופר עיני מינף את השפעתו בתנועת העבודה על מנת לבלום את העברתה. עיכוב זה הוא באשמתו הישירה של עיני", הוסיף לין.

"אסור היה להפוך את התוכנית הכלכלית של המערכת הפיננסית והמשק הריאלי לבת ערובה של רשת הביטחון לחיסכון הפנסיוני. החיסכון הפנסיוני הוא נושא מורכב המחייב עבודת תשתית מקצועית רבה", אמר לין.

"עצם העובדה ששר האוצר כנראה לא ימשיך בתפקידו, אינה מצדיקה התלהמות ומתקפות אישיות, שכן גם בהתנהגות שכזו טבועה חוסר הגינות", אמר לין והוסיף: "השגיאה הבסיסית של עיני היא שהוא אינו משכיל להציב את קו הגבול בין פעילות פוליטית מפלגתית לבין האינטרסים האמיתיים והלגיטימיים של כלל העובדים במשק".