ירידה בכוחם היחסי של 10 הספקים הגדולים של רשתות השיווק

קבוצת תנובה רשמה גידול בנתח השוק שלה מ-16.1% ל-16.9% ; פרט לאסם, כל הספקים רשמו עליה במכירות - אם כי בקרב חלק מהם שיעור הצמיחה היה נמוך משיעור צמיחת השוק

נתח השוק הכספי של 10 הספקים הגדולים בשוק רשם בעשרת החודשים הראשונים של השנה ירידה מ-59.4% ל-58.1% בתקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס".

צמיחה של 13.9%

כלל שוק מוצרי הצריכה השוטפת (FMCG) רשם בתקופה זו צמיחה של 13.9% והסתכם ב-32.197 מיליארד שקל לעומת 28.27 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. יחד עם זאת, תחום המזון והמשקאות רשם צמיחה גבוהה יותר שעמדה על 15.3%. עוד יצוין כי המזון והמשקאות מהווים 76% מכלל מוצרי הצריכה השוטפת. הצמיחה הגבוהה יחסית בשוק המזון והמשקאות מיוחסת לעליית מחיר.

קבוצת תנובה רשמה גידול בנתח השוק שלה מ-16.1% ל-16.9%. במחירי מכר כספי לצרכן רשמו מכירות הקבוצה גידול של 19.5%, הגבוה מקצב גידול השוק, והסתכמו ב-5.441 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 4.550 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.

קבוצת שטראוס , השחקנית השנייה בגודלה בשוק, רשמה ירידה בנתח השוק הכספי שלה מ-11.1% ל-10.3%. למרות זאת, לירידה בנתח השוק לא נלוותה ירידה במכירות ואלה עלו ב-5.7% והסתכמו ב-3.316 מיליארד שקל לעומת 3.137 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2008.

לעומת זאת, מכירותיה של השחקנית השלישית בגודלה בשוק, קבוצת אסם , נמצאות בסטגנציה ולא רשמו כל גידול במחירי מכר כספי לצרכן. ב-10 החודשים הראשונים השנה הסתכמו המכירות ב-2.286 מיליארד שקל לעומת מכירות של 2.289 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

חברת קוקה קולה ממשיכה לצמוח במכירות ורק במעט בנתח השוק. נתח השוק של החברה הכוללת גם את טרה, עלה מ-5.9% ל-6%. במחירי מכר כספי לצרכן צמחו המכירות ב-15.9% והסתכמו ב-1.931 מיליארד שקל, לעומת מכירות של 1.667 מיליארד שקל בתקופה המקבילה.

בין 6 הספקים המדורגים במקומות החמישי ועד העשירי, כולם, פרט לנטו סחר, רושמים ירידה בנתח השוק למרות צמיחה במכירות.

נתח השוק של יוניליוור המדורגת במקום החמישי ירד מ-4.2% ל-4% כאשר המכירות עצמן צמחו ב-8.4%. נטו סחר שמרה על נתח השוק שלה והמכירות צמחו בקצב השוק קרי, ב-13.9%, והסתכמו ב-1.062 מיליארד שקל.

בדיפלומט ירד נתח השוק מ-3.5% מ-32% אך המכירות צמחו ב-4.1% והסתכמו ב-1.030 מיליארד שקל. גם בחוגלה-קימברלי ירד נתח השוק מ-2.7% ל-2.5% והמכירות צמחו ב-5.4%.