לידיעת לקוחות תדיראן-אמפא: הרוכשת החדשה מבקשת לגבות 120 שקל מכל לקוח שברשותו ביטוח

המפרקת הזמנית של תדיראן-אמפא הגיעה להסכם חדש למכירת החברה לידי קריסטל - זאת מספר ימים אחרי אישור בקשת הפירוק ולאחר שנכשל המו"מ הקודם בעניין ; ההסכם החדש יובא לאישור ביהמ"ש ביום ב' הקרוב

המפרקת הזמנית של תדיראן-אמפא, עו"ד דורית לוי-טילר, הגיעה היום (ד') להסכם למכירת החברה לידי חברת רמ"מ, שתספק שירות טכני למוצרי הייבואנית קריסטל . מפרטי העסקה שהגיעו לידי "גלובס", עולה כי לא רק עובדי החברה ונושיה מפסידים מהליך הפירוק - אלא גם הלקוחות:

סעיף 19 בהסכם מעלה כי חברת רמ"מ שתפעל במקומה של תדיראן-אמפא, תוכל לגבות עד 120 שקל מלקוחות החברה שכבר שילמו על חוזה שירות (ביטוח למוצרים שפג תוקף האחריות המקורית שלהם). סכום זה ייגבה מלקוחות שיבקשו להזמין לביתם טכנאי עבור שורה של מוצרי חשמל.

העסקה החדשה התגבשה מספר ימים אחרי הגשת הפירוק וכשבוע וחצי אחרי שנכשל המשא-ומתן הקודם בעניין. בית המשפט המחוזי בתל-אביב יתבקש לאשר את העסקה ביום שני הקרוב.

נראה כי בעלי קריסטל, איש העסקים משה ממרוד, הבין כי עליו למצוא פיתרון מיידי לתלונות הרבות מצד לקוחותיו שרכשו מוצרים שייבאה קריסטל, בעקבות השבתת הפעילות של תדיראן-אמפא, שמבצעת עבור קריסטל את השירות הטכני.

ממרוד חשב בשבוע שעבר כי יוכל לקנות את החברה בתנאים מיטיבים באמצעות בקשת כינוס נכסים שהגיש בנק לאומי , אולם אז קיבל בית המשפט את בקשת הפירוק של העובדים - מה שהגביר את החשש כי רכישת החברה עשויה להתעכב זמן רב.

הבעלים של קריסטל הסכים כעת אפילו לשאת בחלק מן הפיצויים המוגדלים לקבוצה של כ-80 עובדים, בעלות כוללת של 4 מיליון שקל אותם תשלם יחד עם קבוצת אמפא וקבוצת נחושתן - בעליה של תדיראן-אמפא. בסך-הכל תשלם קריסטל לתדיראן-אמפא 7.5 מיליון שקל.

יצוין כי על-פי ההסכם המקורי עליו לא חתמה בסוף קריסטל לפני כשבוע, רק בעלי תדיראן-אמפא אמורים היו לשאת בעלות הפיצויים. למרות זאת, לא ברור האם קריסטל היתה מרוויחה יותר דווקא מההסכם המקורי שעליו לא חתמה לבסוף, שכן פרטי ההסכם המקורי לא נחשפו במלואם לציבור.

גורם נוסף שתרם אולי לאווירת הלחץ על קריסטל הוא המועצה לצרכנות, שפנתה למנכ"ל חברות האשראי בדרישה שלא לחייב עוד לקוחות של קריסטל בגין דמי הביטוח לשירות הטכני של תדיראן-אמפא.

על-פי העסקה הנוכחית, קריסטל מתחייבת לקלוט 135 מתוך 380 עובדי תדיראן-אמפא. לדברי המפרקת, ההצעה של קריסטל מהווה פיתרון לחלק ניכר מעובדי החברה ופיתרון מיידי לרבבות בתי-אב הממתינים בכיליון-עיניים להמשך השירות למוצריהם. בנוסף, היא רואה בהצעה מענה סביר - אף כי לא מלא - לנושים הנוספים של החברה, שכבר הביעו את הסכמתם לעסקה.