קודאק לא תעמוד בתחזיות המכירות והרווח שפרסמה באוקטובר לשנת 2008; המניה נופלת במסחר המוקדם

החברה מציינת את הירידה הדרמטית בהוצאות הצרכנים ואת שוק האשראי הקשיח שמקשה על הקונים להשתמש באמצעי זה לצורך רכישת ציוד חדש ; החברה גם הודיעה כי לא תעלה את שכר מנהליה בשנה הבאה

חברת איסטמן קודאק , המתמחה במוצרים לתחום הצילום, נופלת בוול סטריט לאחר שהחברה הודיעה כי לא תעמוד בתחזית הרווח התפעולי ובמכירות שפרסמה מוקדם יותר השנה לשנת 2008 כולה.

החברה מאשימה בכך את החולשה הכלכלית והדולר החזק. החברה מציינת את הירידה הדרמטית בהוצאות הצרכנים ואת שוק האשראי הקשיח שמקשה על הקונים להשתמש באמצעי זה לצורך רכישת ציוד חדש. החברה גם הודיעה כי לא תעלה את שכר מנהליה בשנה הבאה.

"אנו חווים חוסר וודאות שטרם ניראה כמותו ביחס לתנאים הכלכליים, כאשר רב הסימנים מצביעים כי המיתון הגלובלי יתארך ויחריף" אמר מנכ"ל החברה אנטוניו פרז בהודעה שפרסמה החברה.

בחודש אוקטובר האחרון פרסמה החברה תחזית לשנת 2008 לפיה ירד הרווח התפעולי לטווח שבין 200-250 מיליון דולר לעומת הערכות קודמות שצפו כי הרווח התפעולי יסתכם ב-2008 בין 400-500 מיליון דולר. החברה גם הורידה אז את תחזית ההכנסות לשנה כולה והעריכה כי תחול ירידה שבין 3% ל-5% ביחס למכירות בשנת 2007 שהסתכמו ב-10.3 מיליארד דולר.