ההפסדים הכריעו: רבינטקס מפסיקה את פעילות החברה הבת

היידיפנס, שנרכשה לפני שלוש שנים, אחראית להפסד של 6.7 מ' ש' מתוך 28.5 מ' ש' שהפסידה השנה רבינטקס ; סמנכ"ל הכספים ל"גלובס": "המטרה היא לצמצם את הדימום של החברה"

כמעט שלוש שנים אחרי שיצרנית המיגון הבליסטי, רבינטקס, רכשה 75% ממניות חברת היידיפנס, העוסקת במיגון פתחים כנגד הדף, הודיעה אתמול (ד') החברה כי לאור ההפסדים שהסבה לה החברה הבת במהלך השנתיים האחרונות, וכן בשל הירידה המתמדת בהיקף ההזמנות למוצריה, תופסק פעילותה.

בשנה האחרונה היידיפנס רשמה לזכותה פרויקט אחד בלבד, וגם הוא התגלה בדיעבד כלא רווחי, והסב לחברה האם הפסדים גדולים. לפי הודעת רבינטקס, חלקה בהפסדי החברה הבת, שתוצאותיה אוחדו החל מהרבעון הראשון של 2006, עומד בתום תשעת החודשים הראשונים של השנה על 6.7 מיליון שקל. כעת נראה שההפסד שרושמת רבינטקס בגין פעילות היידיפנס ב-2008 מתקרב לאט ובטוח לזה שנרשם במהלך שנת 2007 - 9.6 מיליון שקל.

את הרבעון השלישי סיימה רבינטקס בהפסד נקי של 28.5 מיליון שקל לעומת רווח של 5.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לאור התוצאות העגומות החליטו בחברה לבחון מחדש את מגוון הפעילויות וחברות הבנות שלה.

הערכה מחדש

"לאור מצבה, הנהלת רבינטקס החליטה לבצע הערכה מחדש של הפעילויות השונות בחברה, ולהתמקד באלו שמגלמות שולי רווח גבוהים. המטרה היא בשלב הראשון, לצמצם את הדימום של החברה, ולכן נאלצנו להפסיק את פעילותה של היידיפנס", אומר ל"גלובס" דני שטרן, סמנכ"ל הכספים של רבינטקס.

היידיפנס נרכשה על ידי רבינטקס בפברואר 2006 מידי מייסדה מנחם פוך, שעדיין מחזיק את 25% הנותרים בחברה. הרכישה בוצעה באמצעות הקצאת מניות תמורתן שילמה רבינטקס 1.2 מיליון שקל. מאחורי הרכישה עמדה הכוונה לעבות את תחום המיגון המערכתי ברבינטקס, ואת הבחירה בהיידיפנס נימקה אז הנהלת רבינטקס בכך שמדובר באחת החברות המובילות, בעיקר בנישה של מיגון חלונות מפני פיצוץ של הדף גבוה.

בדיעבד התברר כי היתרון הטכנולוגי שבו התהדרה היידיפנס לא היה כצעקתה. להערכת גורמים בשוק, ברבינטקס גילו באיחור כי תידרש מהם השקעת משאבים גדולה על מנת להביא את היידיפנס לרמתן של חברות מתחרות בעולם.

לא מן הנמנע כי הפסקת פעילותה של היידיפנס היא סנונית ראשונה המבשרת על סגירת פעילויות נוספות בחברה. ברבינטקס בוחנים היום תחת זכוכית מגדלת את תרומתן של כל פעילויות החברה לרווחיה, במטרה לשפר את מצבה.