מושל מדינת מיניסוטה ערב צאתו לישראל: "אחפש השקעות ישראליות במיניסוטה"

ועידת ישראל טים פולנטי ישתתף בוועידת ישראל לעסקים ; יעמוד בראש משלחת כלכלית בת 40 אנשים, רובם מנהלי חברות בגודל בינוני ; "החברות הגדולות לא צריכות אותי כדי להסתדר בישראל" [לאתר ועידת ישראל לעסקים]

מושל מדינת מיניסוטה, טים פולנטי, עומד בראש משלחת כלכלית בת כ-40 חברים, שצפויה להגיע היום (ה') לביקור בישראל. בין עיסוקיו המתוכננים בארץ: השתתפות בוועידת "גלובס" לעסקים, שבה הוא ינסה "למכור", כדבריו, את מיניסוטה לישראלים.

בראיון ל"גלובס" ערב צאתו אמר פולנטי, כי מטרת הביקור היא לבנות יחסים אסטרטגיים בין מיניסוטה לישראל ולחפש השקעות ישראליות במיזמים או בחברות במיניסוטה.

"לישראל יש כלכלה בריאה, שבדומה לזו של מיניסוטה שמה דגש על חדשנות, מחקר ופיתוח", אמר פולנטי. "הביקור הוא הזדמנות לחברות ממיניסוטה, במיוחד חברות הי-טק, ליצירת קשרים עם שותפים פוטנציאליים ומבטיחים למחקר או סחר".

פולנטי, רפובליקן, ששמו הוזכר כמועמד אפשרי לסגנו של ג'ון מקיין לפני הבחירות לנשיאות, אמר כי ייפגש עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ואולי עם המועמדים להחליפו מהמפלגות אחרות, אך יימנע מנגיעה בנושאים פוליטיים. "כפי שידוע לך, אני לא סגן נשיא", התלוצץ המושל.

פולנטי אמר, כי המשלחת ממיניסוטה תהיה מורכבת בעיקר ממנהלי חברות בגדול בינוני, מפני שהחברות הגדולות "אינן זקוקות למושל כדי להסתדר בחו"ל".

הוא ציין, כי "הגידול הדרמטי" בסחר בין שתי המדינות הוא אחת מהסיבות העיקריות לייזום המשלחת ולעניין הרב שהיא עוררה בקהילייה העסקית של מיניסוטה. שווי היצוא ממיניסוטה לישראל ב-2007 היה גדול פי שלוש משווי המוצרים שיוצאו לישראל ב-2004. המוצרים שבייצואם נרשמה הצמיחה החזקה ביותר הם ציוד תחבורתי (עליה בסך 36.5 מיליון דולר), ציוד תעשיתי (עליה בסך 21.6 מיליון דולר) ומוצרי מזון מעובדים (עלה בסך 7.1 מיליון דולר).

בסך הכל, בין 2004 ל-2007 נרשם גידול של 179% ביצוא מוצרים מעובדים ממיניסוטה לישראל, יותר מפי ארבע משיעור הצמיחה של יצוא מוצרים כאלה מכל ארה"ב לישראל (42.3%).

במידרג שווקי היצוא של מוצרים מעובדים ממיניסוטה ל-2007, נמצאת ישראל במקום ה-22: היא ייבאה ממיניסוטה סחורות בשווי 121 מיליון דולר, יותר מהודו (120 מיליון דולר) , או שווייץ ודנמארק.

פולנטי אמר עוד, כי ברצונות לבנות על הניסיון שצברו חברות רבות ממדינתו בפעילות בישראל. בין החברות האלה:3M , מדטרוניק, קארגיל, ג'נרל מילס, אקולאב, אנטגריס, ADC טלקומיוניקיישן, CIMA נאנוטק וסופר דיימנשנס.

המושל אמר, כי התרשם מאוד מ"סיפורי ההצלחה" של החינוך הישראלי ובמיוחד מיכולתם המוכחת של מוסדות אקדמאיים למצוא יישומים עסקיים לפיתוחים אקדמיים טהורים. לדבריו, "זה נושא שאנו רוצים לקדם גם אצלנו".

הוא הוסיף, כי ינסה למכור את מיניסוטה לישראלים כמדינת תיירות. "תיירים רבים מדי מסתפקים בביקור בניו-יורק או בלוס-אנג'לס, והם מחמיצים את כל מה שבאמצע; מה שהם ימצאו במיניסוטה, הם לא ימצאו בשום מקום אחר".