טלגאל הורידה את מחיר ההצעה וזכתה במכרז מדידת הרייטינג בטלוויזיה

הורידה את מחיר ההצעה הראשונית שנתנה בלמעלה מ-20% לכ-8.1 מיליון שקל בשנה ; ההסכם החדש בין טלגאל והוועדה למדרוג נחתם ל-5 שנים נוספות

סופית: חברת טלגאל זכתה פה-אחד במכרז על מדידת הרייטינג של הוועדה למדרוג, זאת לאחר שהורידה את מחיר ההצעה הראשונית שנתנה בלמעלה מ-20% לכ-8.1 מיליון שקל בשנה. ההחלטה הסופית בדבר הזכייה התקבלה בישיבת הוועדה הבוקר (ה'). ההסכם החדש בין טלגאל לבין הוועדה הינו ל-5 שנים.

דיאלוג של שבועות

ההפחתה במחיר בשיעור של למעלה מ-20%, מ-10.4 מיליון שקל בשנה ל-8.1 מיליון שקל, התאפשרה ככל הנראה בעקבות הדיאלוג שהתקיים במהלך 3 השבועות האחרונים בין נציגי הוועדה לבין טלגאל. המשמעות היא כי טלגאל, בשיתוף TNS העולמית, תמשיך להפעיל את מערכת מדידת הרייטינג בישראל, כפי שעשתה מיום הקמת הוועדה.

כזכור, במהלך החודשים האחרונים התנהל קרב בכל הקשור למכרז שפרסמה הוועדה למדרוג בעניין הפעלת מערכת מדידת הרייטינג כאשר בחודש האחרון נבחנה על-ידי הוועדה האפשרות לבטל לגמרי את המכרז, לאחר שטלגאל היתה המציעה היחידה. בנוסף, בוועדה לקחו בחשבון שהצעתה הסתכמה בלמעלה מ-10 מיליון שקל בשנה - כ-30% למעלה מהסכום אותו משלמת הוועדה כיום עבור השירות.

עם הידיעה בדבר האפשרות כי המכרז ייפתח מחדש הודיעו חברת נילסן העולמית, כמו גם חברת מ.ב.ע נציגת GFK בישראל שהתמודדה במכרז אך פרשה רגע לפני ההגשה של ההצעה הכספית, כי בכוונתן לקחת חלק במכרז.

יחד עם זאת, בישיבה מכרעת שהתקיימה לפני כ-3 שבועות הוחלט לתת אפשרות לנציגי הוועדה למצות את המשא ומתן מול טלגאל TNS בדבר מחיר השירות אותו היא ביקשה במסגרת ההצעה הכספית במכרז. בצוות המשא-ומתן היו חברים יפעת בן-חי, מנשה סמירה, אילן טוביהו, דני לרנר ורפי צרפתי.

אין שינוי בפאנל

יפעת בן-חי, מנכ"ל הוועדה למדרוג, אמרה היום בתגובה: "זה יום חשוב מההיבט הזה שבשנה הקרובה צפוי שדרוג מאוד משמעותי של מערכת המדידה של הצפייה בארץ, כזו שתעמיד אותתנו בסטנדרטים המקובלים בעולם המערבי, לרבות מדידת צפייה דחויה, PVR וכל הפרופילים החדשים. מדובר במערכת שמהווה בסיס למדידת צפייה באינטרנט וגם רדיו".

לגבי השאלה האם הפאנל של משקי-הבית הנמדדים צפוי לגדול אמרה בן-חי, כי "נכון לרגע זה הפאנל יישאר על מספר של 580 בתי-אב. בהחלט נבחן בעתיד את האופציה של הגדלת הפאנל אך בשלב הראשון לא מתוכננת הגדלת הפאנל".