עו"ד יואב מוזר, שייצג את "הצל" בפרשת אלי ארוך, צפוי לקבל מכלל פיננסים 5 מיליון שקל

מוזר - שייצג את דוד שילוח, שסיפק לכלל ראיות מפלילות לכאורה נגד ארוך - יקבל את הכסף בתנאי שאכן תושג פשרה בין ארוך לכלל ; אתמול נחשף ב"גלובס" כי כלל עשויה לשלם לארוך 9 מיליון שקל במסגרת פשרה

עו"ד יואב מוזר, שייצג את דוד שילוח (המכונה "הצל"), שסיפק לכלל פיננסים ראיות מפלילות לכאורה נגד אלי ארוך, צפוי לקבל מהחברה שכר טרחה בגובה 5 מיליון שקל, אם אכן תושג פשרה בין כלל לארוך. זאת, כחלק מהסכום הכולל אותו זכאי שילוח לקבל מכלל בגובה 21 מיליון שקל במקרה של פשרה בתיק. כך נודע ל"גלובס".

"גלובס" חשף אתמול (ד') כי כלל וארוך מצויים במגעים מתקדמים לקראת פשרה, במסגרת ההליך בו נקטה כלל לביטול פסק הבורר, שחייב אותה לשלם לארוך 96 מיליון שקל. זאת, בגין השקעות כושלות עבורו במהלך מסחר בשוק המעו"ף. במסגרת המגעים מדובר על כך שכלל תשלם לארוך 9 מיליון שקל, מתוכם ישולמו כ-3 מיליון שקל לעורכי דין שונים, שייצגו את ארוך בהליך, בהם אמנון יצחקניא (1.5 מיליון שקל), פנינת ינאי (מאות אלפי שקלים), מושיק פלדמן ואלון וינגורד (500 אלף שקל), יוסי כהן (250 אלף שקל) ודורון צברי (100 אלף שקל).

ראיות מפוברקות

לאחר מתן פסק הבורר בתחילת 2006, יצר שילוח, חברו של ארוך, קשר עם כלל, וטען בפניהם כי ארוך הציג לבורר, השופט בדימוס יעקב מלץ ז"ל, ראיות מפוברקות לכאורה. בין היתר, הציג שילוח בפני אנשי כלל, ניירות ריקים שעליהם מתנוססת החותמת וחתימתו של מלץ.

המגעים מול כלל, שנמשכו כ-3 שבועות, הניבו הסכם, במסגרתו התחייבה כלל לשלם לשילוח 21 מיליון שקל, שמתוכם אמור עו"ד מוזר לקבל 5 מיליון שקל בגין השגת ההסכם. לפי ההסכם, התשלום ישולם הן במקרה של ביטול פסק הבורר והן במקרה של פשרה בין כלל לארוך, ללא קשר לגובה הפשרה.

המגעים נעשו בזמנו מול עורכי הדין של כלל - רם כספי, נבות תל-צור, וגד טיכו; ומול יו"ר כלל ביטוח, אביגדור קפלן. קודם לחתימת ההסכם, נשלח שילוח על-ידי כלל לפוליגרף ונמצא דובר אמת.

ככל הידוע, גם עו"ד כספי זכאי לשכר טרחה לא מבוטל: בהסכם עימו נקבע כי יקבל אחוזים מתוך ההפרש בין הסכום שחויבה כלל לשלם לארוך לפי פסק הבוררות לבין הסכום שישולם בפועל.

יצויין כי בעקבות תלונתה של כלל למשטרה, גיבשה ביוני השנה פרקליטות מחוז תל-אביב-פלילי טיוטת כתב אישום נגד ארוך ונגד שילוח, בכפוף לשימוע. לפי הטיוטה, ארוך הבטיח לשילוח מחצית מסכום זכייתו בבוררות, תמורת עזרתו בזיוף מסמכי הבוררות. ארוך מואשם כי השיג חותמת של מפלג ההונאה של משטרת תל-אביב, ויחד עם שילוח, ערך שינויים במוצג שהוגש לבית המשפט תוך שימוש בחותמת.