אטיאס יערוך שימוע לסלקום ולפרטנר עם כניסתן לשידורי הטלוויזיה דרך האינטרנט

שר התקשורת לא יתערב בנושא כל עוד חברות הסלולר לא יחלו בשידורי טלוויזיה מלאים

שר התקשורת, אריאל אטיאס, החליט לערוך שימוע בנושא שידורי טלוויזיה באינטרנט, וזאת במסגרת כניסתן של החברות פרטנר וסלקום לתחום. יחד עם זאת, אטיאס החליט שלא להתערב נכון לעכשיו בפעילות שתי חברות הסלולר בתחום, זאת לאור העובדה כי כרגע החברות אמורות לספק רק שירות של סרטים בתשלום דרך האינטרנט. אטיאס יבחן מחדש את נושא הטלוויזיה בקרב חברות הסלולר, לכשייכנסו השתיים לשידורי טלוויזיה מלאים.

כפי שפורסם ב"גלובס", כניסת חברות הסלולר לתחום השידורים (פרטנר באמצעות הקמת פורטל תוכן אינטרנטי חדש וסלקום באמצעות מיזם אינטרנטי משותף ביחד עם בלוקבסטר) גרמה להתנגדות תקיפה של החברות HOT ו-yes. שתי חברות הטלוויזיה פנו למשרד התקשורת בעניין וביקשו לעכב את כניסת חברות הסלולר לתחום עד שלא תוסדר רגולציה ברורה ושווה לכל השחקנים ללא הפלייה. חברות הכבלים והלוויין חוששות מדריסת רגל של חברות הסלולר בתחום שלהן, בזמן שהתחום הסלולרי נותר סגור ומפעילים נוספים לא נכנסים אליו.

אטיאס החליט כי הוא אינו מבחין טכנולוגית אם השידור הוא אינטרנטי או בכל ערוץ אחר, ובמידה ומדובר בשידורי טלוויזיה לכל דבר, אז בכוונתו לבחון הטלת כללי רגולציה שווים על כל השוק. כאמור, אטיאס יתיר לחברות בשלב הזה לפעול בצורה מוגבלת על גבי האינטרנט ובלבד שמדובר ברכישת סרטים. במידה והתוכניות של החברות יורחבו והשידור באמצעות הפורטל הייעודי יהפוך להיות אמצעי שידור מתחרה ב-HOT וב-yes, הוא לא יהסס להחיל עליהן כללי רגולציה שווים, או שיסיר כללי רגולציה מהכבלים והלוויין.

פרטנר אמורה להשיק את שירותי התוכן שלה בשלישי הקרוב. סלקום אמורה להשיק את השירותים בקרוב.