פדרר כבר לא עושה את זה לשווייצרים

שנה אחת רעה מספיקה למחוק גיבורים לאומיים: לראשונה אחרי חמש שנים, הציבור בשווייץ השאיר את רוג'ר פדרר ללא תואר "ספורטאי השנה", ובחר דווקא ברוכב האופניים פביאן קאנסלרה

רוג'ר פדרר הפך לגיבור לאומי בשווייץ ביום בו הניף לראשונה בקריירה את התואר בווימבלדון, אי שם בשנת 2003. מאז הוא נבחר לאיש השנה בספורט בשווייץ חמש פעמים ברציפות, ללא מתחרים רציניים. העונה האחרונה בה ירד פדרר למקום השני בדירוג העולמי בטניס הביאה את הציבור השווייצרי לחפש גיבור לאומי אחר.

לראשונה אחרי חמש שנים החליט הציבור השווייצרי להעניק את התואר לספורטאי אחר במדינה - רוכב האופניים פביאן קאנסלרה, שזכה במדליית הזהב האולימפית ברכיבה נגד השעון בבייג'ין 2008, ובמדליית ארד באותם משחקים ברכיבת כביש.

פדרר, שלא הגיע לטקס חלוקת הפרסים בבאזל, זכה ביחד עם סטניסלאב ואוורינקה בתואר "צמד הספורטאים של השנה" בזכות הזכייה במדליית הזהב האולימפית בבייג'ין בטורניר הזוגות. הבחירה נעשתה באמצעות שליחת sms של צופי הטלוויזיה בשווייץ. פדרר יתנחם בעובדה שהשבוע הצליח להיכנס לרשימה היוקרתית של 300 האנשים העשירים בשווייץ מטעם המגזין "בילאנץ" עם הון מוערך של של בין 83 ל-167 מיליון דולר.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט