תוכנית ההצלה של הפורמולה 1 אושרה: תביא לקיצוץ של 30% בתקציבי הקבוצות

מספר המנועים לכל נהג יוגבלו לשמונה בלבד לעונה, קבוצות יוכלו לבחון את המנועים רק בסופי שבוע בהם מתקיימי מרוצים. המנועים יוגבלו ל-18,000 סל"ד במקום 19,000 כדי להאריך את חייהם

התאחדות הספורט המוטורית העולמית (FIA) אישרה בסוף השבוע את השינויים בפורמולה 1, שנועדו לקיצוץ בהוצאות של הקבוצות כבר מעונת התחרויות הקרובה. תוכנית ההבראה נכפתה על קברניטי הענף בעקבות המשבר הכלכלי העולמי והעובדה שלא מעט קבוצות פורמולה 1 נקלעו לקשיים קיומיים. כזכור, לפני כשבוע אף הודיעה קבוצת הונדה כי היא סוגרת את קבוצת הפורמולה 1 שלה בעקבות המצב הכלכלי אליו נקלעה החברה. נשיא התאחדות הספורט המוטורי, מקס מוסלי, אמר כי הוא מברך את קבוצות הפורמולה 1 על הסכמתן לתוכנית הקיצוצים לאור המצב הכלכלי הקשה.

השינויים העיקריים נועדו בעיקר לקצץ בהוצאות של הקבוצות על מנועים. במסגרת השינויים הוחלט כי יוגבלו כמות המנועים המותרים לשימוש בעונה לכל נהג לשמונה בלבד, וכל מנוע יהיה חייב בשימוש שלושה מרוצים ברציפות לפחות. בנוסף, רק ארבעה מנועים יותרו לכל קבוצה לעונה שלמה עבור אימונים וניסויים.

כדי להאריך את חיי המנועים הוחלט כי הם יוגבלו מ-19,000 סיבובי מנוע לדקה (סל"ד) ל-18,000 סל"ד בלבד. בנוסף, כדי למנוע שחיקה של המנועים הוחלט כי במהלך העונה יוכלו הקבוצות לבחון את המנועים רק בסופי שבוע בהם מתקיימים מרוצים ולא יוכלו לעשות כן בזמנים אחרים. חברות הרכב יהיו חייבות לסגור את המפעלים שלהם למשל שישה שבועות בכל שנה. החל מהעונות הבאות גם מתכוונים בפורמולה 1 לקצר את המרוצים.

ההערכות הן שהשינויים האמורים יביאו יביאו לקיצוץ של כ-50% בהוצאות על מנועים, שעומדות בממוצע על 20 מיליון אירו לעונה לקבוצה. בסך הכל השינויים המתוכננים אמורים להביא לפי ראשי ה-FIA לקיצוץ של 30% בתקציבי הקבוצות.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט