משרד הביטחון: "אם חמאס יבקש, הרגיעה תימשך"

הבוקר צפוי לצאת למצרים עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, כדי לדון על המשך הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס, הצפוי להסתיים השבוע ; יבהיר לשר המודיעין המצרי: אם חמאס יבקש להמשיך את הרגיעה - הרגיעה תימשך, אולם אם יימשך ירי הקסאמים - ישראל תגיב בחומרה

הבוקר צפוי לצאת למצרים עמוס גלעד, ראש המטה המדיני-ביטחוני במשרד הביטחון, כדי לדון על המשך הסכם הרגיעה בין ישראל לחמאס. הרגיעה, שקרסה זה מכבר, צפויה לפוג רשמית ביום חמישי הקרוב.

גורמים במשרד הביטחון מסרו אמש כי מדובר בנסיעה שגרתית, אולם הבהירו כי אם חמאס יבקש להמשיך את הרגיעה הרי שישראל תשיב בחיוב והרגיעה תימשך. עוד נמסר כי אם במועד הרשמי של סיום הרגיעה, הצפוי להתקיים ביום חמישי השבוע, יחודש ירי הקסאמים לעבר יישובי ישראל - ישראל "תגיב בחומרה".

גלעד צפוי להיפגש במצרים עם הגנרל עומר סלימאן, השר לענייני מודיעין של הנשיא מובארק, ועם אנשיו. ישראל צפויה להבהיר למצרים כי ברצונה להמשיך את הרגיעה מול רצועת עזה, כמובן בתנאי שירי הקסאם לעבר שטח ישראל ייפסק באופן מיידי. במידה וחמאס יקבל את תנאיה של ישראל תימשך הרגיעה. הצדדים ידונו בקהיר גם בסוגיית המשא ומתן לשחרורו של החייל החטוף גלעד שליט.

השבוע התכנס המטבחון בלשכתו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לדיון על אפשרויות הפעולה של ישראל ברצועת עזה, לנוכח המשך ירי הקסאמים על יישובי עוטף עזה והנגב המערבי. הדיון עסק בתרחישי הפעולה לקראת שבוע הבא - מועד תום הרגיעה, וכן בהשלכות שיש לצעדים צבאיים של ישראל על המצב ברשות הפלסטינית לקראת תחילת ינואר, מועד שבו חמאס מנסה, על-פי ההערכות, לאתגר את מנהיגותו של אבו מאזן.

ראש הממשלה החתים את הנוכחים בדיון על מסמכי סודיות כדי למנוע דליפת פרטים רגישים מהדיון. עם זאת, גורם בכיר אמר "אל תעצרו את נשימתכם. גם אחרי הדיון לא מתחילה פעולה גדולה של צה"ל מחר בבוקר.