ענבל גבריאלי מעידה במשטרה על הצבעתו הכפולה של השר רוני בר-און

זאת בטרם יודיע מזוז על פתיחה בחקירה פלילית נגד בר-און ; כזכור, לפני כחודש פירסם "ידיעות אחרונות" צילומי ארכיון המוכיחים כי בר-און הצביע במקום גבריאלי בעת אישור התוכנית הכלכלית בכנסת לשנת 2003

חברת הכנסת לשעבר ענבל גביראלי מוסרת הבוקר (א') עדות ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בבת-ים, בפרשת ההצבעה הכפולה של שר האוצר, רוני בר-און. זאת בטרם יודיע היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, על פתיחה בחקירה פלילית נגד בר-און, שב"ליל ההצבעות הכפולות" ב-2003 הצביע במקומה של גבריאלי, שהיתה אז חברת סיעתו (הליכוד).

כזכור, לפני כחודש פירסם "ידיעות אחרונות" צילומי ארכיון המוכיחים כי חברי הכנסת לשעבר יחיאל חזן ומיכאל גורלובסקי אינם לבד: לפי הצילומים, גם בר-און הצביע פעמיים באותו הלילה, במקומה של גבריאלי. ההצבעה נערכה במהלך אישור התוכנית הכלכלית בכנסת לשנת 2003.

כשהתפוצצה הפרשה זומן בר-און להעיד במשטרה על הצבעתו הכפולה של חזן, והצהיר: "לא ביצעתי הצבעה כפולה במקום ענבל גבריאלי". אלא שבר-און נשאל על הצבעה אחרת שהתקיימה אותו ערב, בשעה שהצבעתו הכפולה נעשתה ביחס להצעה אחרת (בחירת שם לחוק).

לאחר פרסום הצילומים ב"ידיעות אחרונות" הודה בר-און כי לחץ על יותר ממקש אחד. "בדיעבד אני סבור כי גם ההצבעה במקום ח"כ שנוכח במקום - אפילו אם ברשותו - אינה תקינה, וככל שכך אירע - זו טעות, ואני מצטער על כך". אלא שמספר ימים אחר-כך אמרה גבריאלי בראיון טלוויזיוני, כי מעולם לא ביקשה או הרשתה לבר-און להצביע במקומה.

היועץ מזוז קיים דיון עם צמרת המשטרה והפרקליטות כדי לבחון אם לפתוח בחקירה נגד השר, ובסיומו הוחלט לברר קודם כל את התשתית העובדתית של המקרה. לפיכך זומנה היום גבריאלי למסור עדות, שבה תתבקש לומר האם הצבעתו של בר-און נעשתה ברשותה.

בגין ההצבעה הכפולה הורשע ח"כ לשעבר יחיאל חזן בעבירות של הפרת אמונים (שמבחינת בר-און כבר התיישנה), וזיוף בכוונה לקבל דבר במירמה בנסיבות מחמירות (שטרם התיישנה).