אל הר תבצע את מכרז מרכז דן בגבול בני ברק-רמת גן ב-90 מיליון שקל

ייבנה מרכז מסחרי בציביון חרדי ומגדל משרדים בגובה של עד 40 קומות בן 48 אלף מ"ר ; הסיום: באמצע 2010

אחרי עשור כשלד פיל לבן אמיתי, סוף סוף יוצא לדרך מרכז דן המיתולוגי בצומת הרחובות ז'בוטינסקי ובן-גוריון, בגבול בני ברק ורמת גן.

ל"גלובס" נודע, כי חברת אל-הר הנדסה מקבוצת קרדן נדל"ן נבחרה לקבלן המבצע הראשי במרכז דן. היקף העבודות שתבצע אל-הר בפרויקט עומד על כ-90 מיליון שקל. החברה גברה בין השאר על אשטרום, דניה סיבוס, א.דורי, אלקטרה בניה ובסט.

העבודות יכללו התאמת המבנה הקיים לתכנון המחודש, לרבות חיזוקי מבנה ומרתפים קיימים, עבודות גמר בשטחי המרכז המסחרי והחניונים בשטח כולל של 50 אלף מ"ר, והקמת שלד למגדל משרדים בן 40 קומות בשטח של 48 אלף מ"ר. משך ביצוע העבודות המתוכנן הוא 17 חודשים.

מרכז דן ניצב מזה כ-11 שנים כשלד ענק ומגודר במרכז רחוב ז'בוטינסקי. השלד טמן בחובו שני מיזמים, להקמת מגדל משרדים וקניון, עם לא מעט תוכניות שלא צלחו והטמיעו את השלד האפור בנוף העירוני. כעת צפוי להחליף את השלד קניון בצביון חרדי ובניין משרדים שיתנשא לגובה של עד 40 קומות.

בעבר שימשה הקרקע כמחסן הירקות של תאגיד תנובה, עד שמבני הסחר עברו אל השוק הסיטונאי בתל אביב, ואז נמכר השטח לאחים אוליאן כהן, שמכרו את הקרקע בשנת 1995 בעסקת קומבינציה ליזמים - ש.כ תלפיות והקבלנים גבעת מרום, מי ערד וקנדאל פיתוח תל אביב.

בחלוף תקופה ובעיצומו של בניית השלד נתגלו חילוקי דעות בין הבעלים ליזמים. לאחר הודעות ביטול הדדיות של הסכם הקומבינציה הופסקו העבודות, שהביאו לאי פירעון האשראי שהוענק ליזמים על-ידי בנק דיסקונט. בשל חובות של למעלה מ-100 מיליון שקל, הגיש הבנק בשנת 2000 בקשה למינוי כונס נכסים לפרויקט, ושנות המיתון הביאו את השלד להישאר עזוב.

רק ב-2005, עם התעוררות השוק, הצליח בנק דיסקונט למכור השטח לחברת עמירים, שבבעלות יהודה עמאר. הרוכשים שילמו עבור הזכויות למרכז המסחרי בשטח של 15 אלף מ"ר (על פני 3 קומות) שחלק משמעותי ממנו כבר שווק, מגדל המשרדים וכ-1,180 מקומות חניה, כ-21 מיליון דולר. הבנייה המשיכה להתעכב מאז במשך כשלוש שנים, אך כעת היא צפויה להתממש. את הפרויקט תכנן משרד פייגין אדריכלים והבנק המלווה הוא לאומי. *