ההאשמות נגד ראשי CA ישראל: תשלומים וערבויות בנקאיות ללא אישור

כך עולה מתגובת CA העולמית שהוגשה לביה"ד לעבודה בתשובה לצו המניעה שביקשו המנכ"ל אריה אופנר והמשנה אופנר ושמש ; "קריאה יסודית של החומר שכן שהתקבל רק חיזקה את עמדתנו כי מדובר בעלילה"

חברת CA העולמית הגישה היום (א') את תגובתה לבית הדין לעבודה בתשובה לבקשת צו המניעה שהגישו מנכ"ל החברה המושעה, אריה אופנר, והמשנה למנכ"ל, דני שמש, ביום חמישי האחרון. ב-CA העולמית טוענים כי במסגרת בדיקות שגרתיות שעורכת החברה מעת לעת ובעקבות בדיקה שנערכה על-ידי חברה חיצונית התברר כי ישנם תשלומים אשר משולמים לגורמים שונים ללא שיש להם הסכם עם CA.

בעקבות ממצאים אלה, נערכו חקירות נוספות על-ידי ועדת הבדיקה של החברה העולמית ובה נמצאו נושאים בהם אופנר ושמש נכשלו כשלים חמורים כמו התקשרויות בלתי מאושרות, תשלומים שמשולמים לגורמים שונים הקשורים במשיבה ללא הסכם, מתן ערבויות בנקאיות ללא אישור וללא שיתוף החברה העולמית כנדרש.

החברה: השניים מכירים ההאשמות

עוד כותבים ב-CA העולמית כי אופנר ושמש מכירים את נושא האשמות נגדם מאז תהליך הבדיקה והם אף הוזמנו להופיע בפני ועדת הבדיקה. יתר על כן, בהזמנה לשימוע ישנו פירוט של כל אחת ואחת מהטענות נגדם, הן מבחינת הנושאים בהם מדובר והן מבחינת החוזים או הגורמים החיצונים שבעניינם הועלו הטענות. למעשה, טוענת החברה כי אי ידיעתם של השניים את הנושאים בהם הם מואשמים היא בגדר היתממות והתנהגות בחוסר תום לב מוחלט.

שימוע - לא על-ידי גורם שלישי

ב-CA העולמית מציינים כי אופנר ושמש הוזמנו לשימוע בעל-פה בתחילת החודש, אולם הם סירבו להתייצב אליו ולכן בכירי החברה שהגיעו לארץ למטרה זו, נאלצו לשוב כלעומת שבאו. להשלמת התמונה, החברה מציינת כי כדי לייעל את הבירור ואת המחלוקות, העבירה החברה הבוקר את דו"ח הבדיקה עליו הושחרו הבדיקות לגבי עובד נוסף וכן את התרשמותם של חברי ועדת הבדיקה מפגישות עם העובדים.

בנוסף, נכתב במסמך שהוציאה CA העולמית כי לאור מעמדם הבכיר של המנכ"ל אופנר ומשנהו שמש, לא היה ניתן לאפשר להם להמשיך בעת מילוי תפקידם הרגיל, כאשר הם נמצאים בהליך שימוע והחברה שוקלת לסיים את העסקתם. בנוגע לבקשתם של אופנר ושמש לשימוע על-ידי גורם צד שלישי, החברה מציינת שהוא יכול להיעשות רק על-ידי מי שמוסמך לכך, קרי אנשי CA העולמית. "אין למשיבים זכות לדרוש כי השימוע ייעשה על-ידי גורם אובייקטיבי", נכתב בתגובת החברה.

אופנר ושמש הגישו בשבוע שעבר לביה"ד לעבודה בתל אביב בקשה לצו מניעה שיורה ל-CA העולמית שלא לקיים להם הליך שימוע לפני פיטורים עד לקבלת הדו"ח המלא של החקירה הפנימית. כמו כן, הם דורשים לטענתם את הפרוטוקולים של החקירות שנערכו עד כה בעניינם, שאותם CA העולמית מסרבת להעביר להם.

מהבקשה עולה כי הבדיקה של החברה העולמית החלה כבר ביולי האחרון. אז שלחה החברה שני חוקרים שהגיעו למשרדי החברה בישראל וחקרו חמישה עובדים - בהם המנכ"ל אופנר, המשנה שמש וסמנכ"ל הכספים חיים גיטלר. מאופנר ושמש נמסר כי הם לומדים את תגובת החברה.