משבר תעסוקתי? 84% ממחפשי העבודה ברשת לא מעוניינים לשלם עבור חיפוש עבודה

רק 12% ענו כי יהיו מוכנים לשלם אבל רק אם באמת יש ערך מוסף למוצר, 2% בלבד ענו כי ישלמו כל סכום - העיקר שימצאו עבודה, ו-2% נוספים ענו כי הם מאמינים שבעתיד הקרוב אתרים שגובים תשלום ייעלמו מהמפה

סקר שנערך בקרב מדגם מייצג של כ-1,500 מגולשי אתר הדרושים JobMaster.co.il נשאלו הגולשים: "מהי עמדתך בנוגע לתשלום בעבור חיפוש עבודה באינטרנט בימים אלה?". מהתוצאות עולים הנתונים הבאים: 84% לא מוכנים לשלם כשאפשר לקבל את אותו המוצר בדיוק בחינם, לעומתם רק 12% ענו כי יהיו מוכנים לשלם אבל רק אם באמת יש ערך מוסף למוצר, כמו כן 2% בלבד ענו כי הם ישלמו כל סכום העיקר שימצאו עבודה ו-2% נוספים ענו כי הם מאמינים שבעתיד הקרוב הכל יהיה בחינם באינטרנט ואתרים שגובים תשלום ייעלמו מהמפה.

שי חן, מנהל פיתוח עסקי בג'וב מאסטר אומר: “למרות העלייה החדה באחוז המפוטרים בישראל והאחוז הגדל של מחפשי העבודה באתר ג'וב מאסטר, תוצאות הסקר משקפות את המציאות של ימינו והרוב המוחלט של מחפשי העבודה אינו מוכן לשלם עבור חיפוש עבודה בעיקר באינטרנט".

"לדעתי יש לכך מס' סיבות טובות", אמר חן, "מחפשי העבודה אינם מוצאים ערך מוסף אמיתי באתרים שבתשלום, רוב המעסיקים אינם מסתפקים בפרסום מודעת דרושים באתר אחד, אלא משלבים בין מס' אתרים מובילים, לכן המשרות זמינות ונגישות גם מבלי שיאספו וירכזו להם אותן באופן מלאכותי. מחפשי העבודה מבינים כי ברגע שמעתיקים משרה ממקור אחר אז לא באמת יודעים לאן קורות החיים שלהם מגיעים והאם המשרה אמיתית ישירות מהמעסיק המקורי או האם המשרה בכלל עדיין רלוונטית?!".