ZikBit גייסה 8 מיליון דולר מאוורגרין וריי סטאטה

בהשקעה השתתפה גם קרן הפרייבט אקוויטי ארגונאוט ; החברה פיתחה שבבי זיכרון שאמורים לאפשר חווית משתמש עשירה, תוך חיסכון בעלות ובהספק חשמלי

חברת הסטארט-אפ הישראלית ZikBit השלימה סבב גיוס הון ראשון בהיקף של 8 מיליון דולר. בסבב הגיוס השתתפה קרן ההון סיכון הישראלית אוורגרין, שהשקיעה בחברה משלב הרעיון והייתה שותפה לבנייתה לצד שתי קרנות אמריקניות -Stata Ventures, גוף ההשקעות של ריי סטאטה, ממייסדי חברת המוליכים למחצה Analog Devices ו-Argonaut Private Equity.

את החברה הקימו בפברואר השנה יאיר אלפרן, המשמש גם כמנכ"ל שלה; אבידן עקירב, המדען הראשי; ומשה מייסד, סמנכ"ל הפיתוח. אלפרן היה בעבר חבר בצוות ההשקעות של קרן ההון סיכון BRM, וגם ניהל את החברה המשותפת של אינפיניון וסייפן ואת Cyoptics. עקירב הוא ממייסדי חברת ACL שנרכשה בשנת 1999 בידי חברת NeoMagic.

ZikBit מפתחת טכנולוגיה שאמורה להיות מותקנת בשבבי זיכרון מסוג DRAM, כאשר קו המוצרים הראשון שלה אמור לפנות לשוק המכשירים הניידים. שבבי הזיכרון החדשים אמורים לאפשר חווית משתמש עשירה תוך חיסכון בעלות ובהספק חשמלי. בעתיד החברה מתכננת להרחיב את שווקי היעד, שכן השבב יוכל להיות מותקן גם בתחומים אחרים, בהם מוצרי אלקטרוניקה ובידור ביתיים.

אלפרן אמר היום כי "אני מאמין שהטכנולוגיה של החברה, המתבססת על רעיונותיו של עקירב, תצעיד קדימה את תפקודם של שבבי הזיכרון במערכות אלקטרוניות. אני שמח על האמון מצד המשקיעים החברה, דווקא בתקופה קשה זו".

עדי גן, שותף בקרן הון סיכון אוורגרין, ציין כי החברה הוקמה במסגרת תוכנית ה-PreSeed של הקרן. לדבריו, "חיברנו בין שני היזמים, עקירב ואלפרן, ואנחנו שמחים לראות חברת PreSeed נוספת שלנו שעוברת משלב ראשוני של פעילות לגיוס גדול, במיוחד בימים אלו. אוורגרין ממשיכה להשקיע בחברות הנמצאות בשלבים מוקדמים, גם בתקופה זאת, בהינתן יזמים מנוסים וטכנולוגיה מבטיחה".

שתי הקרנות האמריקניות שבחרו להשקיע ב-ZIKBit, מכירות את השוק המקומי. ארגונאוט, המנהלת כ-3.5 מיליארד דולר, השקיעה בעבר בחברות ישראליות אמימון, איגלו, פלאש נטוורקס, וראז וטרנספארמה. סטאטה ביצעה עד היום השקעה אחת בישראל, גם היא במשותף עם ארגונאוט, בחברת אמימון.