"הארץ" ו"דה מרקר" מפטרים 16 עובדים, חלקם עורכים בכירים

אחד המפוטרים הוא עורך הספורט של "הארץ", איתן מרקוביץ ; ב"הארץ" לא מצאו עדיין מחליף לדירקטור אבי פרימור ; לא נמסרה תגובת "הארץ" לידיעה

הפיטורים בעיתונות הכתובה לא פוסחים על עיתון "הארץ" ועל המוסף "דה מרקר". בימים אלה מסיים "הארץ" סבב של פיטורים שכוללים כ-16 עובדים, חלקם עורכים בכירים בעיתון. ל"גלובס" נודע כי בין המפוטרים גם איתן מרקוביץ, עורך הספורט של העיתון. על-פי הערכות, פיטורים אלה הם חלק ממהלך כולל של פיטורים שצפוי לצאת לפועל בתקופה הקרובה, ויכלול בסופו של כמה עשרות עובדים.

מרקוביץ משמש כעורך הספורט של "הארץ" למעלה משנתיים. קודם לכן שימש כעורך המקומונים "העיר" (במשך 8 חודשים) ו"כל העיר", והיה נחשב לאחד העורכים המובילים ברשת שוקן.

במהלך החודשיים האחרונים, וכחלק מהמשבר הכלכלי העולמי, נערכים גם העיתונים לפגיעה בהכנסותיהם ולירידה בהיקפי הפרסום. במהלך תקופה זו הפיטורים והקיצוצים בתקציבים לא פסחו על אף אחד מהעיתונים בארץ, כמו גם בעולם.

הפיטורים ב"הארץ" וב"דה מרקר" הביאו את ועד העובדים הלא רשמי של "הארץ" לצאת במאבק נגד הנהלת העיתון, שמנוהל בעיקר בבלוגים באינטרנט. לפי אתר "אייס", מודעות שתלה הוועד בבניין מערכת "הארץ" - הורדו מהקירות.

עד לפרסום הידיעה לא התקבלה תגובת עיתון "הארץ" לידיעה. גם את תגובתו של מרקוביץ לא ניתן היה להשיג עד למועד סגירת הגיליון.

במקביל, ל"גלובס" נודע כי אבי פרימור, שמכהן כדירקטור מטעם המשקיע הגרמני בעיתון, קבוצת דומונט-שאוברג, המחזיקה ב-25% ממניותיו - הודיע על רצונו לסיים את תפקידו כדירקטור. פרימור, לשעבר שגריר ישראל בגרמניה, משמש כדירקטור ב"הארץ" יחד עם שלושה מבני משפחת שוקן. בעת המגעים עם קבוצת המשקיעים הוא גם שימש כמתווך בין "הארץ" והקבוצה. פרימור הודיע בספטמבר האחרון למשקיעים הגרמנים על רצונו לסיים את התפקיד, אולם מאז ועד היום טרם נקבע מי יתפוס את מקומו.

פרימור, שמשמש כיום כמייסד ומנהל המרכז ללימודי האיחוד האירופי במרכז הבינתחומי, מסר בתגובה: "המנדט שלי, כפי שהגדרתי אותו מראש, הסתיים כבר בספטמבר, והודעתי לגרמנים שאני לא רוצה להמשיך. יש לי תפקידים אחרים שמעסיקים אותי. אולם הם (המשקיעים הגרמים, י"ג) ביקשו שאמשיך תקופה נוספת. מאחר והיחסים בינינו הם אישיים ולא יחסי עבודה, אני ממשיך עד שיימצא לי מחליף".