שופרסל במו"מ לרכישת 20% מרשת סטימצקי תמורת 13 מיליון דולר

המו"מ בין שופרסל לקרן מרקסטון משקף לסטימצקי שווי של 65 מיליון דולר ; אם תצא העסקה אל הפועל, שופרסל תקבל במסגרתה אופציה לרכישת 80% הנותרים ברשת

רשת שופרסל במו"מ לרכישת 20% מרשת הספרים סטימצקי מידי קרן מרקסטון, תמורת 13 מיליון דולר. כך דיווחה היום (ג') החברה לבורסה. המו"מ משקף לסטימצקי שווי של 65 מיליון דולר.

ההודעה היום היא אישור לכך שבקרן מרקסטון מעוניינים למכור את מלוא אחזקותיהם בסטימצקי. אם תצא העסקה אל הפועל הרי ששופרסל תקבל במסגרתה אופציה לרכישת 80% הנותרים מהרשת, לפרק זמן שעליו יוחלט.

מנכ"ל שופרסל, אפי רוזנהויז, אמר היום כי "חיבור בין שופרסל - רשת המזון המובילה בישראל וסטימצקי, קמעונאי מוביל בישראל בתחום הפנאי, בדגש על ספרים ומוסיקה, הינו בעל פוטנציאל לסינרגיות עתידיות".

עם זאת, אין בכוונתה של שופרסל ליצור סינרגיה דרך רצפת המכירה בסניפי שופרסל מכיוון שפעילות מכירת הספרים ברשתות המזון היא מינורית.

שופרסל, המחזיקה בנתח כספי של כ-37% מהשוק המאורגן, מוגבלת בכל הקשור להתפתחותה בקמעונאות המזון בגלל מגבלות ממונה על ההגבלים העסקיים.

עם זאת, לרשת יש פלטפורמה תפעולית רחבה הכוללת גם מרכז לוגיסטי גדול במיוחד. בשופרסל הגיעו למסקנה כי ניתן להושיב על אותה פלטפורמה עסקים קמעונאיים נוספים, בתוספת עלות זעירה, אם בכלל. בשופרסל מעוניינים כעת לבחון האם ניתן יהיה להושיב את כל פעילותה של סטימצקי, לרבות רשת צליל שבה היא מחזיקה, על הפלטפורמה הקיימת ובכך לשפר באופן משמעותי את רווחיותה של סטימצקי.

רוזנהויז מצדו אמר היום כי "מבנה העסקה הנדון במשא ומתן יאפשר לשופרסל תקופת בחינת אפשרות לסינרגיה ופוטנציאל השיפור בהכנסות וברווחיות החברה".

פרט לכך מבקשים בשופרסל ליצור סינרגיה עם מועדון הלקוחות של הרשת המונה למעלה מ-200 אלף חברים וכן, לבחון אפשרות לבניית קונספט קמעונאי רחב יותר בתחום תרבות הפנאי והבילוי.

יצוין כי קרן מרקסטון בראשות רון לובש, אמיר קס ואליוט ברוידי, רכשה את סטימצקי באוקטובר 2005 מידי ערי סטימצקי תמורת כ-200 מיליון שקל, והעסקה משקפת לסטימצקי כיום ערך דומה. בסוף 2007 רכשה הקרן באמצעות סטימצקי גם את רשת חנויות המוזיקה צליל מחברת הליקון, תמורת כ-10 מיליון שקל.

לרשת סטימצקי כ-150 סניפים ב-68 יישובים וערים בארץ. מחזור המכירות של סטימצקי עומד על כ-400 מיליון שקל בשנה. הרשת מתמודדת עם תחרות קשה בתחום המחיר עם רשת צומת ספרים.

עיקר פעילותה של רשת צליל הוא מכירת דיסקים. בנוסף, הרשת מוכרת מכשירי DVD ונגניMP. לרשת 18 סניפים הפרושים ברחבי הארץ. חלק מסניפי הרשת נמצאים בזכיינות וחלק בבעלות ישירה. כמו כן פועלים 2 סניפים המשותפים לסטימצקי וצליל.